بکارگیری ۸۰۰ اتوبوس برای بازگشت زائران از مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام از به‌کارگیری ۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران بازگشته از عتبات عالیات خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده، روند بازگشت زائران از مرز مهران بدون وقفه در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ایلام، حیدر دشتی‌پور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افزایش حجم بازگشت زائران از کشور عراق، ناوگان حمل‌ونقل عمومی تقویت شده و تاکنون ۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران از مرز مهران به نقاط مختلف کشور به‌کارگیری شده است.وی افزود: تمامی ظرفیت‌های حمل‌ونقل استان و ناوگان کمکی سایر استان‌ها برای ارائه خدمات مناسب به زائران بسیج شده تا فرآیند انتقال مسافران با کمترین زمان انتظار انجام شود.مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام با اشاره به وضعیت پارکینگ‌های مرز مهران تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۶ هزار دستگاه خودروی شخصی زائران در پارکینگ برکت مستقر است و خدمات لازم برای مدیریت ورود و خروج خودروها در حال ارائه است.دشتی‌پور ادامه داد: نیروهای راهداری، شرکت‌های حمل‌ونقل، پلیس راه و سایر دستگاه‌های عضو ستاد اربعین به‌صورت شبانه‌روزی در مرز مهران مستقر هستند تا ضمن مدیریت ترافیک، خدمات حمل‌ونقل به زائران بدون اختلال انجام شود.وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم موج بازگشت زائران، تأمین ناوگان مورد نیاز ادامه خواهد داشت و در صورت افزایش حجم تقاضا، اتوبوس‌های بیشتری به مرز مهران اعزام می‌شوند تا هیچ زائری معطل وسیله نقلیه نماند.#زائران_حسینی#حمل_و_نقل#تامین_اتوبوس#مرز_مهران#محرم۱۴۴۸ #ملت_امام_حسین #عاشورا#عزاداری #مهراناخبار دست اول استان ایلام را اینجا بخوانید
14:57 - 26 ژوئن 2026
راه و مسکن
خبر فوری
ایلام

2 بازنشر1 واکنش
24٫4k بازدید