از تل زینبیه تا بینالحرمین
قرنها از عاشورا گذشته است، اما روایت کربلا هنوز ادامه دارد. از نالههای جانسوز حضرت زینب (س) بر بلندای تل زینبیه تا قدمهای عاشقانه زائران اربعین و دستان مهربان مادرانی که در مسیر عشق به زائران خدمت میکنند؛ همه و همه، امتداد همان حماسهای هستند که در ظهر عاشورا آغاز شد.
روزی زینب (س) بر تل زینبیه ایستاد...با چشمانی اشکبار،به قتلگاه مینگریستو داغی را بر دوش میکشید که کوهها تاب تحملش را نداشتند.آن روز،کربلا غرق در غربت بود...و زینب (س)، پیامآور مصیبتی شد که قرار بود تا ابد زنده بماند.اما امروز...قرنها از آن عصر غریب گذشته است.جادههای منتهی به کربلا،پر از عاشقانی است که با پای دل آمدهاند.مادرانی که در موکبها ایستادهاند،با دستهای خسته اما دلهای بزرگ،برای زائران حسین (ع) آب میریزند،غذا میپزند،و عشق را میان راه تقسیم میکنند.گویی هر مادری در این مسیر،ادامهدهنده راه زینب (س) است...گویی اشکهای تل زینبیه،امروز به لبخندهای خدمت در بینالحرمین تبدیل شده است.کربلا تمام نشد...عاشورا پایان نیافت...تا وقتی زائری به عشق حسین (ع) قدم برمیدارد،و مادری بینام و نشان، خادمی زائران را افتخار خود میداند،پرچم زینب (س) همچنان برافراشته است. السلام علیک یا زینب الکبری (س) السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع) از تل زینبیه تا بینالحرمین،این راه هنوز ادامه دارد...راه عشق، راه خدمت، راه حسین (ع).#عاشورا #عزاداری #روز_دهم#یا_لثارات_الحسین#ایلام#دشت_کربلا#مکتب_عاشورا #محرم۱۴۴۸ #ملت_امام_حسین اخبار دست اول استان ایلام را اینجا بخوانید 19:38 - 4 تیر 1405