مهاجرانی: آزمون‌های نهایی مدارس ۱۵ روز پس از صدور مجوز برگزار می‌شود

سخنگوی دولت با اشاره به دغدغه‌های خانواده‌ها درباره برگزاری امتحانات مدارس گفت: آزمون‌های نهایی حداقل در فاصله ۱۵ روز پس از صدور مجوز از سوی مراکز ذیربط برگزار می‌شود و این مجوز به منظور استقرار امن دانش‌آموزان در مراکز آموزشی است.
به گزارش خبرنگار سیاسی فارس، فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت با اشاره به دغدغه‌های خانواده‌ها و دانش‌آموزان درباره آزمون‌های نهایی و غیرنهایی مدارس، توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرد.مهاجرانی با بیان اینکه آزمون‌های مدارس به دو دسته نهایی و غیرنهایی تقسیم می‌شوند، گفت: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، آزمون‌های نهایی حداقل در فاصله ۱۵ روز پس از صدور مجوز از سوی مراکز ذیربط برگزار می‌شود. این مجوز به منظور استقرار امن دانش‌آموزان در مراکز آموزشی و برگزاری امتحان خواهد بود.سخنگوی دولت در مورد آزمون‌های غیرنهایی تصریح کرد: طبق آیین‌نامه اجرایی مدارس، این آزمون‌ها در اختیار معلمان است و شورای مدرسه نیز بر آن نظارت می‌کند.مهاجرانی با اشاره به دروس مهارتی که نیاز به حضور در محل دارد، خاطرنشان کرد: دروس کارگاهی و پایان دروس کارگاهی از خرداد ماه تا شهریور ماه قابل تمدید هستند. دانش‌آموزان در ایام تابستان نیز می‌توانند با همان روال رایگانی که مدارس داشتند، آموزش‌های مهارتی خود را دنبال و کامل کنند.سخنگوی دولت در پایان درباره سنجش نوآموزان پایه اول دبستان گفت: این کار آغاز شده و طبیعتاً تا پایان انجام این کار برای تک تک نوآموزان، مراکز فعال هستند و خدمات را ارائه خواهند داد.
جدیدترین و مهم‌ترین اخبار سیاسی، دفاعی و امنیتی را با دنبال کردن صفحه سیاست (اینجا) بخوانید.#دولت#آزمون_نهایی
20:39 - 25 آوریل 2026
سیاست

2 بازنشر9 واکنش
163٫8k بازدید



5 پاسخ

@user170910093499021787426 آوریل 2026
در پاسخ به
باسلام من یک دانش آموز پایه یازدهم رشته تجربی هستم و ما یازدهمی ها که کنکورمون 1406 هست هم شرایطمون مثل 1405 هست،همون استرس و همون نگرانی ها رو ما هم داریم...متاسفانه ما هم به دلیل وضعیت جنگ در کشور از برنامه ریزی های درسیمون عقب افتادیم و هیچ تمرکزی در این بلاتکلیفی نداریم پیگیری کنید.#کنکور۱۴۰۶

@user170910044204715166027 آوریل 2026
در پاسخ به
چه کشور جالبی که یه ارامشی به ذهن دانش اموز نمیدن من الان باید نگران این باشم و استرس بکشم که نکنه همین چند روزه توافق کنن و من با حجم زیادی درس که تو جنگ نتونستم بخونم دو سه هفته دیگه باید نهایی بدم کاش یکم فقط درک کنن #تعویق_دوماهه_نهایی_کنکور#تاثیر_مثبت_یازدهم

@user17711001793827 آوریل 2026
۱۵ روز؟ ما سه ماهه علافیمکنکور نهایی حداقل باید ۲ ماه تعویق داشته باشه

@Artemissh27 آوریل 2026
در پاسخ به
۱۵روز؟؟؟؟؟ ما فقط ۴۰روز در شرایط جنگ بودیم و تعطیلی های پیش از جنگ هم بود حداقل تعویق باید ۳ یا ۴هفته باشه

تصویر نمایه‌ی ‌عباس درگاهی‌
در پاسخ به
یا سلام خانم مهاجرانی عزیز هر موقع صحبت از مثبت شدن پایه یازدهم شد کلا زیر بحث میزدن ولی الان میگن 15 روز بعدش امتحان نهایی تازه یازدهم هم که هنوز مثبت نشده... ما رباتیم ؟ با این لجاجت ها خدا شاهده کاری میکنید دانش آموزان کنکوری خوشحال ز ادامه جنگ بشوند و این خیلی بده ...