اگر فردی درب خودرو را باز و آن را در خیابان و در معرض دید مردم قرار دهد قطعا امکان سرقت و آسیب به آن خودرو بیشتر میشود.در شهری که هم دزد زیاد است و هم تعداد خودرو زیاد است؛ آیا عاقلانه است مردم خودروهای خودشان را با درب باز در خیابان رها کند و اگر اتفاقی برای آن خودرو رخ دهد آیا بابت این بی احتیاطی پلیس مقصر است یا راننده و مالک خودرو ؟آیا درخواست پلیس از مردم برای نصب قفل و بستن درب های خودرو، توقع غیر منطقی است؟در خصوص زنان هم وظیفه ذاتی پلیس مراقب از همه زنان و دختران است ولی همکاری دختران با پليس نیز هم کمک به خودشان و هم کمک به پلیس است بخصوص اگر بانوان محترم با حفظ حجاب و عدم خودنمایی و نمایش زیور آلات و گوشی آیفون خود در سطح جامعه موجبات طمع دزدان و مردان هوسران را تحریک نکنند.