قیمت گوشت گاو دردسر جدید ترامپ

بازار گوشت گاو در آمریکا با افزایشی فراتر از انتظارات مواجه شده و امروز با ثبت رکورد ۲.۵۵ دلاری در هر پوند، رکوردهای قبلی را پشت سر گذاشته است.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ در حالی که همه نگاه‌ها به افزایش قیمت بنزین ناشی از جنگ ایران دوخته شده، بازار گوشت گاو در آمریکا بی‌سروصدا رکورد تاریخی زده است. قیمت عمده‌فروشی گاو زنده در شیکاگو با عبور از ۲.۵۵ دلار در هر پوند، از اوج اکتبر گذشته فراتر رفت و فشار تورمی جدیدی بر اقتصاد آمریکا وارد کرده است.این افزایش قیمت گوشت گاو باعث تغییر الگوی تقاضای مصرف‌کنندگان شده و آنها را به سمت سایر انواع گوشت سوق داده است. در نتیجه، فشار قیمتی بر روی مرغ، گوشت خوک، گوشت بره و حتی ماهی نیز افزایش یافته است.
کارشناسان می‌گویند افزایش قیمت گوشت گاو در شرایطی رخ می‌دهد که تورم ناشی از جهش قیمت بنزین (به دلیل بسته شدن تنگه هرمز) و افزایش قیمت سایر کالاها، قدرت خرید مصرف‌کنندگان آمریکایی را به شدت کاهش داده است.حالا افزایش قیمت گوشت گاو، فشار معیشتی جدیدی را به خانواده‌های آمریکایی تحمیل می‌کند.برای دونالد ترامپ که خود را برای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آماده می‌کند، این خبر خوشی نیست. محبوبیت او که به دلیل افزایش قیمت بنزین به ۲۹ درصد سقوط کرده، با جهش جدید قیمت مواد غذایی احتمالاً باز هم کاهش خواهد یافت.گفتنی است بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، قیمت‌های مصرف‌کننده در مارس به دلیل جنگ با سریع‌ترین نرخ سالانه در دو سال گذشته افزایش یافته و قدرت خرید درآمدهای هفتگی آمریکایی‌ها را به سرعت کاهش داده است. حالا رکوردزنی قیمت گوشت گاو، زنگ خطر دیگری برای اقتصاد آمریکا به صدا درآورده است.با دنبال‌کردن صفحه اقتصادی خبرگزاری فارس در جریان آخرین تحولات اقتصادی ایران و جهان قرار بگیرید.#نفت#جنگ #گوشت_گاو#ترامپ
19:26 - 10 اردیبهشت 1405
اقتصاد
صنعت و تجارت
کشاورزی و امور دام




21 پاسخ

@Dayan1110 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
به حضرت عباس یارو اومد تو پروتئینی به ضایعات گوشت راضی بود شرف داری فارس نیوز بزار اقای علی رضایی روشنفکر قرن ببینه

@user17759814111110 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
خدایی باید به سید مجید بگیم با خیبر شکن بزن تو سر مسول فارس با این خبراش خجالت بکشید بابااا

@user170909998628610088410 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
سوال اینجاست درامد ۳۰۰۰دلار در ماه حالا دو دلار هم بیشتر پول برای گوشت بدهد یا برای بنزین هم توی ماه ۵۰دلار بیشتر پول بدهد ...... سطح تحلیل ها را ببرید بالا

@user1729090184510 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
آقای رضایی با این خبر ، چه چیزی رو میخواستی برسونی؟

تصویر نمایه‌ی ‌یواش یواش‌
@yawashyavash10 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
کمک بگیر از گاوهای شیری خودت.

@user1752523932510 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
از خبرگزاری فارس انتظار است مطالبات معیشتی به حق ملت را پیگیری کرده و نسبت به رکورد شکنی های تورم در ماه های اخیر مسئولین را پاسخگو کند.نباید اجازه داد بار دیگر با گفتار درمانی ها و تبلیغات رسانه ای و تعلل مسئولین اقتصادی زمینه ای برای آشوب گسترده مزدوران داخلی دشمن آمریکایی - صهیونی فراهم شود.

تصویر نمایه‌ی ‌دانشجوی خسته‌
@user17536914265010 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
دولت آمریکا قطعا بیشتر از ایران ازین جنگ ضربه خواهد خورد یک ماه دیگه ذخیره نفت غربی ها تمومه یا کاهش چشم گیر دارن اما ما هزینه بدیم هزینه پیروزی و ابر قدرت شدنمونو میدیم هزینه ی پایان تمام تهدید ها و تحریم ها علیه ایران رو این یک ماه میدیم و انشاء الله مقاومت و صبر میکنیم دشمن بشکنه ترامپ له بشه

تصویر نمایه‌ی ‌سعید ..‌
@Saeed310 اردیبهشت 1405
عادتهای غذایی آمریکایی ها هم مثل موشک هایشان گران تمام میشود آمریکایی ها بطور روزانه گوشت مصرف می کنند و کمتر از نان و غلات و برنج ... گوشت واقعا موضوع مهمی در آمریکا هست ... اگر با توجه به گرانی کود ، نهاده دامی کمتری تولید شود ، تولید گوشت هم خواه ناخواه کاهش پیدا می کند در یک بحران غذایی جه…نمایش بیشتر

@user170910042958966262110 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
یعنی تازه شده کیلویی یک میلیون ، حالا تا دو میلیون ما جا داره

تصویر نمایه‌ی ‌روبومارکت فروشگاه رباتیک و چاپگر سه بعدی‌
@ROBOMARKET_ir10 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
فکر میکردم ما فقط مرغ و تخم مرغ را به قیمت آمریکا میخریم.گوشت هم که یک قیمته ؟فقط سرانه ی درامد سالانه ما 1500 دلارهو سرانه ی درامد ماهانه ی اونها 4000 دلاره 😑

@user17772197237610 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
بیچاره مردم آمریکا 😭😭😭 کاش ایران به دنیا می آمدند 😢 آقای ادمین می دونم از بالا گفتن تا می تونی فرافکنی کن مثلاااااا ما نفهمیدیم 🙃

تصویر نمایه‌ی ‌اهمیت خیلی جدی بودن‌
@Lombalo99008810 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
گاو نیست بوقلمون بخورن ، میوه هم گران شد خب ماهی یبار میوه بخورن و اصلا میوه و گوشت ضروری نیست

تصویر نمایه‌ی ‌بزرگ زادگان‌
@Missbozorgzade10 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
جالبه مردم تو ایران نون ندارن بخورن اونوقت شما با چه رویی این حرفارو میزنید

تصویر نمایه‌ی ‌شیرزاد رضایی‌
@shirzad6710 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
گوشت گاو و گوسفند و مرغ رو در ایران رو هم حساب کردین؟ از پارسال دقیقا دو برابر شده گوشت قرمز و مرغ سه برابر

تصویر نمایه‌ی ‌هیتادورا‌
@user1715674556511 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
این قیمتا که میگید یعنی یک آمریکایی با حقوق 30 برابر یک ایرانی از ایرانی گوشت ارزان تری خرید میکنه

@Mohsen22811 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
بیچاره خواهیم شد!

تصویر نمایه‌ی ‌سروان دوکس‌
@Bikar_alaaf11 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
بنظرم گاوی که قیمتش بالا نمیره خود تویی که اومدی با این وضعیت مملکت خودمون این خبر رو منتشر کردی