تحلیلگر انرژی: کاهش ۱۳ دلاری قیمت نفت دستکاری محض است

یک تحلیلگر ارشد انرژی می‌گوید که قیمت نفت به زودی افرایش خواهد یافت.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ انس الحاجی، تحلیلگر ارشد انرژی، کاهش ۱۳ دلاری اخیر قیمت نفت را «دستکاری خالص بازار» خواند و تأکید کرد که عوامل بنیادین از دیروز تاکنون تغییری نکرده و قیمت به زودی افزایش خواهد یافت.این تحلیلگر سرشناس در واکنش به افت شدید قیمت نفت پس از اعلام بازگشایی مسیر هماهنگ‌شده در تنگه هرمز توسط سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، نوشت: «کاهش ۱۳ دلاری فعلی قیمت نفت بی‌مورد است و به نظر می‌رسد دستکاری خالص بازار با اعلام پیش از باز شدن بازار باشد. عوامل بنیادین اقتصادی از دیروز به طور معنی‌داری تغییر نکرده است.»الحاجی که پیش‌تر نیز به عنوان مشاور ارشد شرکت‌های بزرگ نفتی جهان فعالیت داشته، تأکید کرد: «انتظار می‌رود قیمت نفت به زودی افزایش یابد.»
گفتنی است قیمت نفت برنت در پی اعلام عراقچی مبنی بر بازگشایی مسیر هماهنگ‌شده در تنگه هرمز برای باقیمانده دوره آتش‌بس، با کاهش حدود ۱۳ دلاری مواجه شد. با این حال، تحلیلگران معتقدند تا زمانی که توافق نهایی برای کنترل تنگه هرمز و تعیین سازوکار عوارض حاصل نشود، ریسک‌های ژئوپلیتیک همچنان پابرجاست و قیمت نفت شکننده باقی خواهد ماند.با دنبال‌کردن صفحه اقتصادی خبرگزاری فارس در جریان آخرین تحولات اقتصادی ایران و جهان قرار بگیرید.#جنگ #جنگ_رمضان#تنگه_هرمز#قیمت_نفت
21:34 - 28 فروردین 1405

2 إعادة النشر10 التفاعل
209٫4k من المشاهدات


19 الإجابة

@mani_e28 فروردین 1405
بله ، دستکاری است

‌بهروز حسین زاده‌ صورة الملف الشخصي
@News_ir28 فروردین 1405
تعليقًا على
‌بهروز حسین زاده‌ صورة الملف الشخصي
بهروز حسین زاده

@News_ir  •  28 فروردین 1405

بدون شرح « اثر خون او »

١١ MB

إظهار هذا الموضوع


‌دانشجو‌ صورة الملف الشخصي
@For_Khamenei28 فروردین 1405
تعليقًا على
سید باورم نمیشه که با این حرفت گرفتی قیمت نفتو انقدر پایین اوردی.

@naser9228 فروردین 1405
تعليقًا على
با این مسئولین فکر کنم قیمت نفت زیر 50 دلار بشه

مستخدم صورة الملف الشخصي
@HAMED202628 فروردین 1405
تعليقًا على
شهدا شرمنده ایم...

@Donvelton28 فروردین 1405
تعليقًا على
پس این همه خیابان امدن ها و پرچم تکان دادن های بچه های انقلاب نتیجش چه بود ؟ که براحتی مارا به پوست پیازی بفروشید ؟ . رهبر از وقتی که رفتند این انقلاب هم مسیرش گم شد 😔

@user170909998733795296328 فروردین 1405
تعليقًا على
امروز جهان فهمید تنگه هرمز صاحب داره ان هم ایران است قیمت نفت دست ایران است اگر بخواهد ۲۵۰ دلار هم میشه 🇮🇷💪

‌قطب باید عالم افلاک را‌ صورة الملف الشخصي
@AheDeleDarvish28 فروردین 1405
تعليقًا على
همینک قیمت تتر:۱۴۸.۵۰۰ تومان !

@user170909998222256356828 فروردین 1405
تعليقًا على
آره دستکاری محض است منتهی چه کسی دستکاری کرده ؟ سیاست این روزها رو اگه به یک صفحه شطرنج تشبیه کنیم ، نقش افراد رو چگونه نقسیم میکنیم ؟ شاه ،این صفحه کیه ، سرباز و اسب و.. بدی این صفحه شطرنج اینه که توسط یک صحنه گردان داره اداره میشه ، بدیش اینه که حتی حرکت مهره و حتی خود مهره ها رو اون انتخاب میکنه

@user17761523415928 فروردین 1405
تعليقًا على
اره حبابه بترکه میره بالا حالا شما هم بشینید تا بره بالا این تحلیل گرها رو از کجا پیدا میکنید

@Iranitaabad28 فروردین 1405
تعليقًا على و
انتشار متن دقیق ونهایی شرایط ۱۰گانه ایران که قراربوده مبنای مذاکرات اسلام‌آباد باشد می‌تواند تردیدها و نگرانی‌های مردم را که هنوز هرشب کف خیابان مقابل دشمن قدار ایستاده‌اند، برطرف‌کند.لطفا با پیوستن به این‌پویش به شفافیت شرایط فعلی کمک‌کنید:https://farsnews.ir/Doustdar_Velayat/1775712579428049943
‌فاطمه صحرائی‌ صورة الملف الشخصي
فاطمه صحرائی

@Doustdar_Velayat  •  20 فروردین 1405

اعلام عمومی شروط ۱۰گانه آتش‌بس با آمریکا
يطلب

انتشار دقیق و‌ کامل شروط ۱۰گانه مربوط به آتش‌بس با طرف آمریکایی

باتوجه به اعلام آتش‌بس درشرایطی که حملات کوبنده و‌ غرورآفرین نیروهای مسلح، به‌ویژه نیروی هوافضای سپاه پاسداران، باعث استیصال و درمعرض نابودی قرارگرفتن رژیم غاصب صهیونیستی شده‌بود و بادرنظرگرفتن صحبت رسمی سخنگوی کاخ سفید و‌ معاون رییس‌جمهور آمریکای جنایتکار درخصوص مفاد شروط اعلامی ایران که به‌نظر با آنچه تاکنون ازسوی سخنگوی وزارت امورخارجه اطلاع‌رسانی شده‌است تفاوت‌های اساسی دارد، درراستای ابهام‌زدایی و احترام به مردم جان‌فدا که همیشه در خیابان حضور داشته، حمایت خود را به بهترین‌شکل از میدان انجام داده‌اند، لازمست دقیقا متنی که به طرف میانجی‌گر و همچنین طرف آمریکایی ارسال شده‌است ازسوی وزارت امورخارجه منتشر شود تا ابهام‌ موجود برطرف‌شده، مردم بدانند چرا آتش‌بس اعلام شده‌است و مذاکرات با طرف آمریکایی بر چه مبنایی انجام خواهدشد. این‌حق مسلم و‌طبیعی یکایک ‌مردم‌ ایرانست.

وزیر امور خارجه، سخنگوی امور خارجه، رئیس جمهور، شورایعالی امنیت ملی ، وزارت امور خارجه، رئیس جمهور محترم، وزیر امور خارجه ، دبیر شورای عالی امنیت ملی

1000
10٬000

‌9**0177‌ صورة الملف الشخصي
@ApexIntel28 فروردین 1405
تعليقًا على
‌9**0177‌ صورة الملف الشخصي
9**0177

@ApexIntel  •  28 فروردین 1405

ردپای ادبیات و منطقِ حاکم بر سخنانِ احمد بخشایش، قرابتِ تکان‌دهنده‌ای با واژگان و تئوری‌هایی دارد که سالیانِ نه چندان دور از زبانِ علیرضا اکبری، شنیده می‌شد. هنگامی که در حساس‌ترین کرسیِ امنیتی مجلس، نسخه‌ی «عادی‌سازی» با همان مختصاتِ آشنایِ جریاناتِ نفوذ پیچیده می‌شود، بر مراجع ذی‌صلاحِ امنیتی فرض …
أظهر المزيد

@user17684356207628 فروردین 1405
تعليقًا على
ای خدا تحلیل گر مارو ببین، بی خیال بشین اره ما جنگ بردیم حالا اینترنت ملت بدبخت وصل کنید برن به بدبختی هاشون برسن

‌بورس ایران‌ صورة الملف الشخصي
@Burse9928 فروردین 1405
تعليقًا على
در دستکاری کردند همه دستی در آتش دارند.🫠

‌Ehsan Zangeneh‌ صورة الملف الشخصي
@Irani_abad28 فروردین 1405
تعليقًا على
عزیزانی که خواهان رفع کامل فیلترینگ هستند حمایت کنند به صد حمایت برسه میره برای اجرای طرحhttps://farsnews.ir/Irani_abad/1776433855241385096
‌Ehsan Zangeneh‌ صورة الملف الشخصي
Ehsan Zangeneh

@Irani_abad  •  28 فروردین 1405

الفكرة والحل

مطالبه رفع فیلترینگ اپلیکیشن‌های بین‌المللی

با وجود فیلترینگ اکثر اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام یوتیوب واتساپ تلگرام فیسبوک و غیره باز تمام آحاد مردم، فعالیت کامل در این برنامه ها دارند و کاملا تمام نهادهای ذیل ربط از فعالیت تمام عموم مردم اعم از پیر جوان و خردسال باخبرند حال با این وجود عده ای سودجو از طریق فروش وی پی ان کانفینگ پروکسی و غیره پول هایی را از افرادی ساده لوح می گیرند و افرادی هم هستند که با تبلیغ وی پی ان های پولی که بر سرعت بالا و پینگ پایین فیلتر شکن تاکیید می کنند باز در آمدزایی میکنند حال از نهاد های مربوطه جهت رفع کامل فیلترها را خواستاریم لذا در هر صورت مردم با اتصال مجدد اینترنت بین المللی فعالیت خود را در اپلیکیشن های ذکر شده از سر می گیرند و رفع کامل فیلترینگ هم دهان یاوه گویان بسته خواهد شد هم افراد سودجو بی بهره خواهند ماند

نهاد ریاست جمهوری وزارت ارتباطات و فناوری کمیسیون نظارت بر فضای مجازی

100
1000

‌Biraaant @Biraaant‌ صورة الملف الشخصي
@Biraaant28 فروردین 1405
تعليقًا على
مگه بورس تهرانه؟!

@UnProgrammer29 فروردین 1405
تعليقًا على
هرکی پوزیشن لانگ باز کرده بود برا نفت دویست دلار بیاد لایک کنه😄