اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برپایی ۲۰۰ کلاس در سامانه جامع آموزش برخط دانشگاه صنعتی شاهرود

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: در نیمسال تحصیلی جدید، ۲۰۰ کلاس برخط توسط سامانه جامع آموزش برخط این دانشگاه برپا شده و تعداد کاربران به بیش از دو هزار نفر رسیده است.

برپایی ۲۰۰ کلاس در سامانه جامع آموزش برخط دانشگاه صنعتی شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عصر امروز هم‌زمان با هفته دفاع مقدس مراسم غبارروبی و تجدید میثاق با شهیدان در مزار شهدای گمنام دانشگاه‌های شهرستان شاهرود با حضور رؤسا، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های شهرستان شاهرود، طلاب و حوزویان، فرمانده و اعضای بسیج دانشجویی، فرمانده و اعضای بسیج ادارات، رئیس و کارکنان بنیاد شهید انقلاب اسلامی، اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرود و تعدادی از مسؤولان شهرستان شاهرود برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در یادمان شهدای گمنام پردیس مهندسی و فناوری‌های نوین این دانشگاه اظهار کرد: ما امروز برای احوالپرسی با شهیدان اینجا جمع شدیم و اینکه یادی از عزیزانی کرده باشیم که چند دهه قبل هستی و جان خود را فدا و مردانه پیکار کردند و پیغام فتح را فریاد زدند تا امروز ما اینجا باشیم.

محمدمهدی فاتح ادامه داد: ما فقط همین چند نفر نیستیم؛ همه ملت ایران به پهنه سرزمین ایران و حتی افرادی که خارج از کشور به تمدن و فرهنگ ایران علاقه‌مند هستند، همراه ما هستند و حقیقتاً چه کسی می‌تواند یاد شهیدان را فراموش کند.

وی با تقدیم سلام به امام حسین (ع) و شهیدان کربلا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در هفته دفاع مقدس به فراز و فرودهای انقلاب اسلامی تا رسیدن به ۴۰ ‌سالگی اشاره کرد و گفت: ما هیچ‌گاه یاد شهیدان را فراموش نمی‌کنیم و همگی به پهنه وسعت سرزمینمان ایران همراه یکدیگر بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با یادآوری مراسم پرشور حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: در حماسه‌ای که به پاسداشت زحمات و در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی برپا شد، همه مشاهده کردند که مردم با چه وسعتی حضور یافتند و این صحنه پیکار مدام در عرصه‌های مختلف تکرار می‌شود و این قدرشناسی، نوع‌دوستی، همنوایی و همراهی است که ما را سرپا نگاه داشت.

مدافعان سلامت حماسه‌ساز شده‌اند 

فاتح با بیان اینکه حماسه این روزها با پیکار مدافعان سلامت ادامه دارد و پرچم به دست آنها است و به تغییرات پیش‌آمده به‌واسطه شیوع ویروس کرونا در ابعاد مختلف کشور اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما ملت زنده‌ای هستیم که با پشتوانه فضای عطرآگین شهادت با تمام توان پای‌کار ایستاده‌ایم، همان‌طور که در ابتدای شیوع این بیماری ملت ما بسیجی‌وار وارد صحنه کار و همدلی شد و تلاش کرد تا کمبودها و ضعف‌های پیش‌آمده را برطرف کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بیان کرد: این همنوایی است که باعث می‌شود مدافعان سلامت برای حفظ سلامتی مردم از راحتی خود بگذرند و البته در کنار آنها، مردم هم مشارکت می‌کنند.

فاتح اضافه کرد: در روزهای نخست ماسک و مواد بهداشتی کم بود؛ اما با همت مردم و دانشگاه‌ها مردم بسیج شدند و به تولید ماسک و مواد بهداشتی در حد توان خود پرداختند؛ به‌گونه‌ای که اکنون دیگر کمبود مواد بهداشتی و ماسک و ... احساس نمی‌شود.

آماده‌سازی زیرساخت مناسب برای آموزش غیرحضوری

وی در خصوص آماده به رزم بودن ملت ایران در صحنه‌های مختلف ابراز خرسندی کرد و بهترین آرایش نظامی در شرایط کنونی دانشگاه‌ها را مهیا کردن و پیاده‌سازی زیرساخت مناسب برای آموزش غیرحضوری دانست و اظهار کرد: مجموعه دانشگاه صنعتی شاهرود بلافاصله خود را با شرایط پیش‌آمده تطبیق داد؛ به‌نحوی‌که در همه عرصه‌های کشور شاهد این پایداری و استقامت بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به رونمایی از سامانه جامع آموزش مجازی (LMS) در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: آغاز سال تحصیلی جدید در قیاس با سال‌های گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشت و از چهار کلاس درسی نیمسال گذشته به ۲۰۰ کلاس برخط در نیمسال تحصیلی جدید توسط سامانه جامع آموزش برخط این دانشگاه ارتقا و تعداد کاربران به بیش از دو هزار نفر افزایش یافته که این نشانه آماده به رزم بودن دانشگاه و آرایش جنگی گرفتن در برخورد با معضلات و چالش‌های مختلف در کشور است.

فاتح با بیان اینکه در فضای فعلی بهترین آرایش رزمی دانشگاه‌ها آموزش غیرحضوری است، تصریح کرد: سامانه مدیریت یادگیری (LMS) تجهیز، تقویت و توسعه داده شده است و با استفاده از این سامانه می‌توان تمامی نشست‌ها، کلاس‌های تمرین و آزمون‌ها را به‌صورت برخط برگزار کرد.

وی یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی که هرگز نباید فراموش شود را عرصه اقتصادی دانست و تأکید کرد: ما در یک رزم اقتصادی بزرگ هستیم و همه باید تلاش کنیم که آفت‌ها و عوارض کم شود؛  شما دیدید که در همین اثنا مردم با چه سخاوتی پای‌کار آمدند و دست کسانی را که به خاطر کرونا با مشکلات اقتصادی مواجه شدند، گرفتند و این جلوه روحیه‌ای است که در دوران دفاع مقدس و در عرصه‌های دیگر هم بارها دیده‌ایم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول