اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تولید ۲ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده به همت دانشگاه آزاد شاهرود

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از تولید دو هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده دست و محیط توسط این دانشگاه و تحویل آن به مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان شاهرود خبر داد.

تولید ۲ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده به همت دانشگاه آزاد شاهرود

مجتبی واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود از موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در زمینه تهیه و تولید دو هزار لیتر محلول ضدعفونی دست و محیط خبر داد و اظهار کرد: این حجم عظیم ماده ضدعفونی‌کننده تحویل مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان شاهرود شده است.

وی به آمادگی کامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برای انجام هرگونه فعالیت مربوط به پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا اشاره و تأکید کرد: کلیه توان آزمایشگاهی و کادر متخصص آزمایشگاهی این دانشگاه در این راستا بسیج شده است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با بیان اینکه این واحد دانشگاهی جزو معدود دانشگاه‌هایی است که دارای دو مرکز رشد با شرکت‌های فناور متعدد است، اضافه کرد: هم‌زمان با اطلاع از شیوع بیماری کووید ۱۹ و در نشست مسؤولان این واحد دانشگاهی تصمیم گرفتیم که برای رفع این مشکل به سهم خود به‌عنوان یک دانشگاه کارآفرین اقدامی کنیم و در این راستا با یکی از شرکت‌های مستقر در دانشگاه صحبت‌هایی انجام شد و در خصوص تولید محصول به‌صورت مشترک توافق صورت گرفت.

واحدی در خصوص روند ایجاد محصول توضیح داد و گفت: با مرمت و راه‌اندازی دستگاه تقطیر مایع به مایع موجود در آزمایشگاه مهندسی شیمی و با توجه به اخذ مجوزهای لازم توسط شرکت کیمیا طیران ذکریا مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود توانستیم بالغ‌بر دو هزار لیتر محلول ضدعفونی دست و محیط تولید کنیم و آن را به مراکز درمانی و بیمارستانی تحویل دهیم.

وی با یادآوری اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در بحران‌های سیل و زلزله در سال گذشته نیز اقدامات مختلفی انجام داد، عنوان کرد: در بحران کرونا که هم‌اکنون تقریباً سراسر جهان را درگیر کرده است، دانشگاه‌های کشور باید نقش خود را درست بازی کنند و دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در راستای تبدیل به یک دانشگاه نسل ۴ توانسته است، در جهت مبارزه با کووید ۱۹ با تمام امکانات آزمایشگاهی و متخصصان خود در خدمت ستاد مقابله با کرونا شهرستان شاهرود قرار گیرد.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با اشاره به وجود تجهیزات نادر و high tech در آزمایشگاه‌های این دانشگاه افزود: با استفاده از دستگاه اتوکلاو موجود در آزمایشگاه صنایع غذایی این واحد دانشگاهی، روزانه حدود یک‌هزار ماسک بهداشتی تولیدشده در ستاد مقابله با کرونای شاهرود استریل و تحویل داده می‌شوند.

واحدی با تأکید بر اینکه می‌توان با همت مردم و مسؤولان و همچنین دانشگاه‌ها بر بحران کرونا فائق آمد، خاطرنشان کرد: با اطاعت از شعار «جهش تولید» و پیروی از منویات مقام معظم رهبری و همچنین درک جایگاه دانشگاه‌ها در ورود به مشکلات پیش‌آمده در هر عرصه توانستیم، به‌عنوان نخستین دانشگاه در تهیه مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک در استان سمنان برای مقابله با این بحران وارد شویم و برنامه ما به‌عنوان یک دانشگاه مبارزه علمی با این بیماری است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود دارای یک بیمارستان آموزشی درمانی با عنوان بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) است، گفت: در طول مدت شیوع ویروس کرونا، بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) توانست بخش عظیمی از بار درمانی شهر را به دوش بکشد و بسیاری از بیماران از بیمارستان امام حسین (ع) که کانون معالجه بیماران کرونایی بود، به این بیمارستان انتقال و ارجاع داده شده‌اند.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود بیان کرد: پرسنل بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) شاهرود در تمام این مدت همچون تمامی کادر بهداشت و درمان در سراسر کشور در مبارزه با این بیماری به‌صورت شبانه‌روزی این بیمارستان را فعال نگه داشته‌اند. 

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول