اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و فن آوری جهان

کنترل لوازم خانه با دیوارهای هوشمند

با استفاده از اختراع مشترک محققان دانشگاه کارنگی ملون و شرکت دیزنی به زودی می توانید با نصب دیوارهای هوشمند در منازلتان لوازم برقی را کنترل کنید.

کنترل لوازم خانه با دیوارهای هوشمند

به گزارش خبرگزاری فارس  به نقل از دیجیتال ترندز، نصب هر متر دیوار هوشمند در منازل تنها ۲۰ دلار هزینه در برخواهد داشت. این دیوارها Wall++ نام دارند و در تولید آنها از رنگ هادی جریان برق و برخی حسگرهای متداول در بازار استفاده شده است که باعث می شود انها قادر به درک حرکات دست و بدن انسان ها از طریق یک صفحه لمسی باشند.

یک حسگر الکترومغناطیسی که در این دیوارهای هوشمند نصب می شود هم شناسایی و ردگیری عملکرد محصولات خانگی هوشمند را ممکن می کند.

دیوارهای هوشمند فعالیت های لوازم خانگی و برقی را در اتاق ها کنترل کرده و آنها را به طور خودکار تنظیم و مدیریت می‌کنند. از این طریق نور لامپ ها به طور خودکار و در صورت روشن و خاموش شدن تلویزیون یا تغییر نور محیط بیرونی تنظیم و کم و زیاد می‌شود.

از سوی دیگر اگر یکی از لوازم خانگی به دلیل یک مشکل فنی و به طور ناگهانی خاموش شود پیام هشداری بر روی گوشی ارسال می شود. از این دیوارها می توان برای ردگیری افرادی که لباس های هوشمند و الکترونیک خاصی بر تن می کنند هم استفاده کرد.

البته تلاش برای بهینه سازی و هوشمندسازی بیشتر Wall++ ادامه دارد و از جمله قرار است از آنها برای مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی در منازل هم استفاده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول