اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

مصطفی امام مطرح کرد

تشریح برنامه‌های ترویجی و علمی هفته جهانی نجوم

همزمان با آغاز روز جهانی نجوم برنامه‌های ترویجی و علمی از سوی انجمن نجوم ایران برگزار می‌شود.

تشریح برنامه‌های ترویجی و علمی هفته جهانی نجوم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سید مصطفی امام دبیر برگزاری هفته نجوم در نشست خبری امروز با اشاره به برنامه‌های روز جهانی نجوم، گفت: روز جهانی نجوم در روز جمعه31 فروردین ماه جاری برگزار خواهد شد و بر این اساس برنامه‌های ترویجی و علمی برای علاقه‌مندان به نجوم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها از سوی انجمن نجوم و با همکاری آسمان نمای گنبد مینا برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌های روز جهانی نجوم که در محل آسمان نمای گند مینا واقع در پارک آب و آتش برگزار می‌شود، بر اساس علاقه‌مندی مخاطبان تعریف شده است.

امام با بیان اینکه این برنامه‌ها با مشارکت انجمن‌های نجومی مراکز دولتی و خصوصی و همچنین دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: بر این اساس غرفه‌هایی در اختیار هر یک از گروه‌های نجومی گذاشته شد و هر کدام از آنها در زمینه خاصی برنامه‌هایی را اجرایی خواهند کرد.

دبیر برگزاری هفته نجوم، اضافه کرد: در روز جمعه 15 تا 20 گروه نجومی در برگزاری این برنامه‌ها مشارکت دارند.

وی نجوم کودک، نجوم رصدی، کار با ابزارهای نجومی و تلسکوپ، عکاسی نجومی، پرسش و پاسخ، مبارزه با خرافات و گردشگری نجومی را از جمله موضوعات برنامه‌های اجرایی روز جهانی نجوم عنوان کرد.

دبیر برگزاری هفته نجوم، مبارزه با آلودگی نوری و انرژی پاک و اختر زیست شناسی را از دیگر موضوعات برنامه‌های این روز ذکر کرد و یادآور شد: در این برنامه‌ها دانشگاه‌هایی چون صنعتی امیرکبیر و خواجه نصیرالدین طوسی حضور خواهند داشت.

وی اجرای برنامه‌های رصدی را از دیگر اقدامات این روز عنوان کرد و گفت: با استفاده از تلسکوپ‌های پیشرفته و آماتوری اقدام به رصد خورشید تا زمان غروب آن می‌شود و در شامگاه نیز رصد اجرام آسمانی برای عموم مردم از جمله برنامه‌های رصدی روز جهانی نجوم است.

امام، بازدید از آسمان‌نمای گنبد مینا را از دیگر برنامه‌های این روز دانست و خاطر نشان کرد: اکثر مردم تصور می‌کنند آسمان‌نما همان رصدخانه است در صورتی که آسمان‌نما ساختمانی مخصوص دارای سقف گنبدی که در آنجا به ‌وسیله دستگاه‌های خاص حرکات اجرام سماوی را نمایش می‌دهند و جنبه آموزشی دارد.

دبیر برگزاری هفته نجوم اضافه کرد: عموم مردم با بازدید از این آسمان‌نما با زیبایی‌ها و شگفتی‌های آسمان آشنا خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول