اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار امیر قطر و رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا

امیر قطر که به آمریکا سفر کرده است با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در ایالت فلوریدا دیدار کرد.

دیدار امیر قطر و رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در آغاز سفر خود به آمریکا با ژنرال «ژوزف ووتل» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در ایالت فلوریدا دیدار و درباره همکاری‌های استراتژیک دو کشور گفت‌وگو کرد.

این دیدار در پایگاه هوایی «مک‌دیل» برگزار شد و دو طرف در این دیدار به بررسی افق‌های همکاری نظامی و دفاعی استراتژیک در چارچوب توافق امنیتی اخیرا دو طرف و نیز هماهنگی درباره مبارزه با تروریسم پرداختند.

ووتل در این دیدار نقش قطر در مبارزه با تروریسم و تلاش آن برای احیای امنیت در منطقه از طریق پایگاه هوایی العدید و نیز همکاری مشترک با آمریکا را ستود.

طبق گزارش شبکه الجزیره، امیر قطر نیز گفت که همکاری استراتژیک بین دوحه و واشنگتن در این زمینه و دیگر زمینه‌ها قوی و مستمر و در راستای منافع مشترک دو کشور است.

تمیم بن حمد همچنین اظهار داشت که تحکیم همکاری استراتژیک دوجانبه نظامی و امنیتی به منظور مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت و ثبات در این منطقه ضروری است.

در این دیدار همچنین هیأت همراه امیر قطر و شماری از فرماندهان نظامی قطر و افسران ارشد زمینی، هوایی و دریایی آمریکا حضور داشتند.

امیر قطر روز جمعه (دیروز) در سفری چند روزه وارد آمریکا شد و قرار است روز سه‌شنبه نیز با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول