اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دستورالعمل حمایت از کالاهای سلامت تولید داخل در سال 97 ابلاغ شد

مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی دستورالعمل حمایت از کالاهای تولید داخل در سال 97 را به معاونین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، انجمن تولید کنندگان و واردکنندگان محصولات آرایشی ابلاغ کرد.

دستورالعمل حمایت از کالاهای سلامت تولید داخل در سال 97 ابلاغ شد

به گزارش گروه بهداشت خبرگزاری فارس به نقل از سازمان غذا و دارو عبدالعظیم به‌فر سرپرست اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی، دستورالعمل حمایت از کالاهای سلامت تولید داخل در سال 97 را ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است: به منظور حمایت از تولید فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در داخل کشور و در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، با عنایت به رأی کمیته فنی و قانونی اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی تولید انواع کرم ها، لوسیون و امولسیون‌های مرطوب کننده (Moisturizing)، نرم کننده (Softening)، آّب رسان(Hydratant) بزرگسالان ، انواع کرم ضد چروک فاقد مواد با خاصیت Cosmoceutical ، انواع کرم و لوسیون‌های ضد آفتاب ،انواع کرم ترک پا، انواع کرم‌های پایه (COLD CREAM) ، انواع مواد و ترکیب موبر (فیزیکی و شیمیایی)، انواع شامپو و نرم کننده‌های معمولی، انواع شامپو ضد شوره و انواع شامپو بدن مورد حمایت قرار می‌گیرد.

همچنین در این دستور العمل که انواع خوشبو کننده‌های هوا، انواع دهان شویه، انواع محصولات سلولزی شامل پوشک بچه، دستمال کاغذی، گوش پاک کن، نوار بهداشتی، دستمال مرطوب ، دستمال‌های پاک کننده آرایشی، پنبه هیدروفیل آرایشی ، گوش پاک کن، انواع محصولات بهداشتی خانگی از جمله مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، صابون‌های جامد و مایع، محصولات شوینده ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی، انواع جرم گیر و پاک کننده سطوح و انواع خمیر دندان نیز در فهرست کالاهای حمایتی هستند.

به فر در دستورالعمل خود درباره محصولات ارگانیک و نانو افزوده است، در خصوص محصولات دارای ادعای خاص و یا تکنولوژی‌های جدید که مشابه تولید داخلی ندارد مانند محصولات ارگانیک، پروبیوتیک، و پربیوتیک و نانو به شرط ارائه مدارک طبق ضوابط اداره کل و اثبات ادعاهای مطرح شده و در صورت حضور مستقیم دفتر شرکت تولید کننده در ایران به عنوان صاحب پروانه ، بررسی و تصمیم گیری خواهد شد. 

بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو این دستورالعمل به مدت یک سال در جهت حمایت از تولید داخل اجرایی است و با توجه به اینکه صنعت موظف است کیفیت و تنوع محصولات را افزایش دهد؛ضمن اینکه  در انتهای سال 97 بررسی های مجدد انجام خواهد گرفت و این دستور العمل بازنگری خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول