اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

بستر ورود جوانان به حوزه‌های صنعتی و مدیریت مهیا شود/ یمن به باتلاق بن سلمان تبدیل شده است

امام جمعه دماوند با بیان اینکه باید بستر ورود جوانان به حوزه‌های صنعتی و مدیریت مهیا شود، گفت: امروز یمن به باتلاق بن سلمان تبدیل شده است.

بستر ورود جوانان به حوزه‌های صنعتی و مدیریت مهیا شود/ یمن به باتلاق بن سلمان تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نخستین نماز جمعه دماوند در سال 1397 در جمع مردم ولایت‌مدار این شهر با بیان اینکه تقارن ماه رجب و ماه فروردین بهترین فرصتی بوده که خداوند متعال به ما عنایت کرده است، اظهار کرد: در این سال نو باید تغییرات روحی و درونی در خود ایجاد کنیم و حال ما به احسن حال تبدیل شود.
وی با اشاره به سخنرانی مهم رهبر انقلاب در نخستین روز سال جدید افزود: در این سخنرانی، رهبر حکیم انقلاب افق‌های پیش‌روی مردم ایران را با بشارت‌های امیدبخش همراه دانستند که فرصت‌های متراکم و فراوانی پیش‌روی مردم ماست؛ به لطف خداوند متعال و با همت مسؤولان سال 1397، سال موفقیت بیشتر مردم ایران اسلامی خواهد بود.
امام جمعه دماوند گفت: سرمایه‌هایی فراوانی در کشور داریم و یکی از آنها، نیروهای جوان و با انگیزه و متخصص بوده که آماده ورود به عرصه سازندگی و پیشرفت کشور هستند؛ ما باید بستر ورود قشر جوان و تحصیل‌کرده را به حوزه‌های صنعتی، فناوری نوین، رشته‌های مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و مدیریت خرد و کلان مهیا سازیم.
فتاح‌دماوندی تصریح کرد: سرمایه‌ دیگر ما وسعت جغرافیایی و بهره‌مندی ملت ایران از ذخایر معدنی متنوع و فراوان همچون نفت و گاز است و مرز‌های آبی دریای خزر، عمان و خلیج فارس، جنگل‌ها و مراتع رودخانه‌ها و استان‌های چهار فصل و حاصل‌خیز از سرمایه‌های مهم ماست.
وی با بیان اینکه ارتش و سپاه نیرومند از دیگر سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند، بیان کرد: این نیروها ضامن امنیت و آسایش مردم هستند و این امنیت، ضامن توسعه و اقتصادی و آبادانی کشور است؛ برخورداری از دانشگاه‌ها و استادان متخصص در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، پزشکی، علوم انسانی و حوزه‌های علمیه با سابقه و ریشه‌دار است که آنها طلایه‌دار فرهنگ و تمدن اسلامی در طول قرن‌های متمادی برای جهان اسلام و تمدن‌های بشری سرمایه عظیم ماست.
امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه رهبر انقلاب یکی از وظایف مردم و مسؤولان در سال جدید را حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی بیان کردند، ادامه داد: در 10 سال گذشته، شعارهای سال همواره عناوین اقتصادی داشته است که نشان می‌دهد اگر مشکل اقتصاد حل شود، بسیاری دیگر از مشکلات همچون آسیب‌های اجتماعی هم کاهش خواهد یافت.
فتاح‌دماوندی تأکید کرد: امیدواریم در شهرستان دماوند نیز مسؤولان برای تحقق شعار سال گام‌های بلندتری بردارند و برای حمایت از کالای ایرانی و تولید و اشتغال تلاش بیشتری را داشته باشند.
وی در ادامه افزود: دوشنبه، 6 فروردین‌ماه چهارمین سالروز حمله آل‌سعود به یمن است؛ در چهارم فروردین‌ماه سال 1394 رژیم سعودی به بهانه حمایت از رئیس‌جمهور فراری یمن به این مردم مظلوم حمله کرد و در این راستا، رژیم سعودی قصد داشت که ظرف مدت سه ماه پرونده یمن را ببندد و از این جنگ پیروز بیرون بیاید.
امام جمعه دماوند گفت: مدت زمان سه ماهه آنها به سه سال تبدیل شد و هنوز موقعیتی کسب نکرده و این مردم مظلوم یمن هستند که پیروز این جنگ نابرابرند؛ بر اساس گزارش‌ها در هزارمین روز تجاوز سعودی‌ها به یمن 13 هزار و 603 نفر از مردم یمن کشته‌ شده‌اند؛ در این جنگ امارات، عربستان را همراهی می‌کند که البته این دو کشور هدف شلیک موشک‌های دوربرد انصارالله هستند.
فتاح‌دماوندی با بیان اینکه امروز جنگ در یمن وارد چهارمین سال خود شده است، تصریح کرد: یمن به باتلاق بن سلمان تبدیل شده است و از طرفی، چون ایران از یمن و انصارالله حمایت می‌کند، عربستان در این جنگ خود را برابر ایران می‌داند و می‌خواهد موازنه قدرت را به نفع خود رقم بزند؛ غافل از اینکه نفوذ و قدرت ایران در منطقه هر روز بیشتر  و عربستان به واسطه ظلم آشکار به مردم بی‌پناه یمن هر روز منفورتر می‌شود.
انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول