اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

لایحه جامع وکالت ناقض استقلال وکلا است

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: در صورت تصویب لایحه جامع وکالت در مجلس دیگر چیزی از استقلال وکلا باقی نخواهد ماند.

لایحه جامع وکالت ناقض استقلال وکلا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شکور پورحسین عصر امروز در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت که در سالن فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در صورت تصویب لایحه جامع وکالت در مجلس دیگر چیزی از استقلال وکلا باقی نخواهد ماند.

وی گفت: پنهان‌کاری در روند تهیه لایحه و نامحرم دانستن وکلا نگرانی‌های به‌جایی را ایجاد کرده است و چنین واقعیت دردناکی باعث شده تا عزم نمایندگان مجلس برای پیگیری آن دوچندان شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس با اشاره به اصل تفکیک قوا در قانون اساسی و لزوم تفکیک و استقلال زیرمجموعه‌های سه قوه تصریح کرد: کانون وکلا به عنوان یکی از با سابقه‌ترین نهادهای مدنی در کشور در مقابل بسیاری از فراز و فرودها در تاریخ فعالیت خود ایستاده است.

پورحسین افزود: این لایحه می‌تواند در انسجام بخشی به فعالیت‌های وکلا بسیار مفید و موثر باشد اما ایرادات قانونی دارد که لازم است هرچه سریع‌تر رفع شود.

وی اضافه کرد: لازم است نمایندگان مردم در مجلس با حساسیت بیشتر به این موضوع بپردازند تا این مساله باعث دور شدن از آرمانهای والای امر وکالت نشود.

انتهای پیام/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول