اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی کنگره جراحی سرطان:

سرطان حنجره شایع‌ترین سرطان در خراسان است

دبیر علمی کنگره جراحی سرطان با بیان اینکه سرطان حنجره شایع‌ترین سرطان در خراسان است، گفت: از لحاظ آماری، سرطان معده شایع‌ترین سرطان در کشور است.

سرطان حنجره شایع‌ترین سرطان در خراسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، لیلا مستعان ظهر امروز در نشست خبری کنگره جراحی سرطان که در شهرک دانش و سلامت برگزار شد، اظهار‌ داشت: این کنگره امسال با محوریت سرطان برگزار می‌شود، چراکه سرطان دومین علت مرگ و میر در افراد بوده که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است، این بیماری مشکلاتی در افراد از جهات مختلف و همچنین بار مالی که بر روی خانواده‌ها برای درمان بیماری دارد، ایجاد می‌کند، به خصوص در کشور ما که در حال توسعه است و منابع مالی محدودی دارد.

وی افزود: صرف نظر از مسائل علمی روز در این کنگره، سعی داریم که به قسمت‌های دیگر این بیماری که کمتر توجه می‌شود، بپردازیم. 

دبیر علمی کنگره جراحی سرطان‌ اضافه کرد: مقالات در این کنگره بیشتر به صورت پوستر دریافت شده، به این دلیل که می‌خواستیم، به‌صورت اطلاع‌رسانی باشد و گروه‌ها، آخرین تحقیقات و آخرین اطلاعات در زمینه رشته‌های مختلف را به‌ صورت پنل‌ها و سخنرانی‌ها ارائه دهند و به‌صورت کاملا فعال اگر تنها برنامه‌های علمی را در نظر بگیریم، حدود 24 ساعت برنامه علمی فعال وجود دارد که در قالب سخنرانی و پنل برگزار می‌شود. 

وی تصریح‌ کرد: تمام صاحب نظرهای رشته که توسط گروه‌های خود به کنگره دعوت شده‌اند، آخرین دستاوردهای را به صورت سخنرانی ارائه می‌کند که حدود 100 مقاله است، همچنین برنامه در کنگره با موضوع اقتصاد در برنامه سرطان برگزار می‌شود و در آن از نمایندگان مجلس و نمایندگانی از بیمه سلامت دعوت شده تا بتوانیم به جمع‌بندی برسیم که بیمار در درمان سرطان چه می‌خواهد و پزشک و وزارت خانه به عنوان متولی سلامت مردم چه خدماتی را باید ارائه دهد، همچنین، انتظارات بیمه چیست، زیرا بسیاری از مواقع هدایت بیماران توسط سیستم‌های فعلی صورت می‌گیرد و زمانی که با بیمار کم توان مواجه هستیم، باید طوری برنامه‌ریزی کرد که هیچ‌کس ضرر نکند. 

مستعان تأکید کرد: نسبت به سال‌های گذشته در کشورهای غربی مصرف سیگار که ریزفاکتور خیلی از سرطان‌ها محسوب می‌شود، کاهش یافته، اما مشاهده می‌شود که در جامعه ما رو به افزایش است، بنابراین برنامه‌ریزی عام‌تری را می‌خواهد، همچنین ارتباط آلودگی هوا با سرطان اثبات قطعی ندارد. 

وی بیان کرد: افزایش اطلاع از میزان سرطان و رجوع به موقع افراد به بیمارستان‌ها برای درمان سریع به این دلیل است که آگاهی مردم بیشتر می‌شود، همچنین، با وجود اینکه اجرای طرح تحول سلامت، نارضایتی‌هایی که به‌وجود آورده است، اما هزینه‌های درمان را کاهش داده و افراد بیشتری برای درمان بیماری‌های خود مراجعه می‌کنند

مستعان اشاره‌ای به شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران کرد و افزود: از لحاظ آمار، سرطان معده، شایع‌ترین سرطان کشور است و در بانوان نیز میزان شیوع سرطان پستان بیشتر است، بر طبق مراجعه بیماران سن شیوع سرطان پستان در خانم‌ها بسیار پایین آمده که نیاز است، مطالعات جامع برای ریشه‌یابی آن انجام شود، همچنین، سرطان سر و گردن جزو 10 سرطان شایع است.

وی‌ گفت: 10 سرطان شایع شامل معده، مری، پستان، سرطان‌های پوست، دستگاه گوارش و روده بزرگ است که در مناطق مختلف فرق می‌کند و در خراسان نیز سرطان حنجره شایع‌ترین سرطان است.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول