اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

باقری لنکرانی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

نقش وزارت بهداشت در کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی

وزیر بهداشت سابق گفت: در حال حاضر با افزایش شدت حوادث رانندگی روبه‌رو هستیم و تعداد مجروحان به ازای این حوادث افزایش چشمگیری داشته است.

نقش وزارت بهداشت در کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی

کامران باقری لنکرانی رئیس هشتمین سمینار بین‌المللی کاهش سوانح و حوادث ترافیکی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در خصوص نقش وزارت بهداشت در کاهش مرگ و میر و جراحات ناشی از حوادث رانندگی توضیح داد: 50 درصد مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در سر صحنه تصادف و نیم دیگر معمولاً بعد از تصادفات و در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها رخ می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر با افزایش شدت حوادث رانندگی روبرو هستیم و تعداد مجروحان به ازای این حوادث افزایش چشمگیری داشته است. وزارت بهداشت توانست با تأسیس اورژانس بین جاده‌ای گام بلندی در راستای تعداد مجروحان و مدت‌زمان متوسط انتقال مصدومان به مراکز درمانی بردارد.

وزیر بهداشت سابق مطرح کرد: البته باید توجه داشت که در شهرهای بزرگ همچنان با معضل انتقال مصدومان به بیمارستان‌ها مواجه هستیم که در حال حاضر این اقدام از طریق موتورسیکلت و اورژانس‌های هوایی انجام می‌شود. باید توجه داشت که عمده تلاش ما باید در راستای پیشگیری از سوانح و حوادث رانندگی باشد.

باقری لنکرانی ادامه داد: زمانی که خودرویی با سرعت بالای 50 کیلومتر به کودک 9 ساله‌ای برخورد کند، احتمال مرگ کودک 30 درصد بوده که اگر تلاش کنیم تا مردم با سرعت مطمئنه رانندگی کنند، می‌توان احتمال این مرگ و میر را تا 5 درصد کاهش داد.

وی بابیان اینکه وزارت بهداشت در مرحله نهایی کنترل مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی قرار دارد، گفت: مطالعات نشان داده که در کشور ما باید به مسئله تروماسیستم و توزیع مناسب امکانات درمانی و پرسنل در نقاط کشور توجه ویژه داشت، به‌‌طوری که با انجام این اقدامات می‌توان 20 درصد مرگ و میرهایی که پس از تصادفات رانندگی اتفاق می‌افتد را کاهش داد.

وزیر بهداشت سابق در پایان گفت: معمولاً پس از تصادفات، مرگ و میرها به دلیل ضربات مغزی، تروما و خونریزی‌های شدید بروز می‌کند که برخی از خدمات اورژانس در راستای کنترل این مسائل کافی نیست و باید به این موضوع نیز توجه ویژه داشت.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول