اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مهدی بابایی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

برگزاری نشست تخصصی «شناخت ظرفیت‌های نو در کتابت قرآن کریم»

مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران از برگزاری نشست تخصصی با عنوان «شناخت ظرفیت‌های نو در کتابت قرآن کریم» با حضور 30 نفر از اساتید و کاتبان قرآن کریم خبر داد.

برگزاری نشست تخصصی «شناخت ظرفیت‌های نو در کتابت قرآن کریم»

مهدی بابایی مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس از برگزاری نشست تخصصی با عنوان «شناخت ظرفیت‌های نو در کتابت قرآن کریم» خبر داد و گفت: در این نشست که باحضور اساتید کتابت قرآن و کاتبان دارالکتابه برگزار می‌شود، 30 نفر از اساتید و کاتبان حضور خواهند یافت.

وی اظهار داشت: در این کارگاه دو نفر از پژوهشگران خوشنویسی از جمله علیرضا هاشمی‌نژاد عضو هیأت علمی دانشگاه کرمان با موضوع سبک‌شناسی خط نسخ از صیرفی تا نیریزی و حمیدرضا قلیچ‌خانی درباره پژوهش‌های خوشنویسی از گذشته تاکنون به ارائه سخنرانی می‌پردازند.

مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این نشست تخصصی فردا پنج‌شنبه 21 دی‌ماه در این مرکز برگزار می‌شود، عنوان کرد: کارگاه‌های آموزشی دارالکتابه از سال 1390 برگزار بوده و تاکنون حدود 70 جلسه در این خصوص برگزار شده است اما نشستی با موضوع «شناخت ظرفیت‌های نو در کتابت قرآن کریم» برای نخستین مرتبه است که چنین کارگاهی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع کتابت قرآن و سطح هنری اساتید و کاتبان قرآن از سال 90 تاکنون متناسب با نیازهای کاتبان، مباحثی به آنها ارائه شده است و در حال حاضر عیار آثار هنری کاتبان به جایی رسیده که نیاز است به مباحث تخصصی و ظرایف هنر کتابت بیشتر پرداخته شود و این رویکردی است که دارالکتابه در سال 1396 در پیش گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول