اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

اخبار شبکه‌های برون‌مرزی

نقد فیلم سینمایی «پسر آدم، دختر حوا» در آی‌فیلم/ فوتبال و «اهالی نجمه» روی آنتن پرس تی‌وی

فیلم سینمایی «پسر آدم، دختر حوا» پنجشنبه ۱۴ دی رأس ساعت۲۱:۰۰ روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۵:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد خواهد بود.

نقد فیلم سینمایی «پسر آدم، دختر حوا» در آی‌فیلم/ فوتبال و «اهالی نجمه» روی آنتن پرس تی‌وی

به گزارش خبرگزاری فارس، «خانه در جاده کوکو» (The House on Coco Road) موضوع یکی از قسمت‌های برنامه Doc Review  و نقد و بررسی این مستند در شبکه پرس تی وی است که داستان زندگی «دامانی بِیکر» کارگردان جوان آمریکایی و مادرش «فَنی هاتون» و زندگی شگفت انگیزشان را روایت کرده و به تاریخچه مشکلات و مسائل مربوط به نژادپرستی در آمریکا اشاره می کند و مستند «اهالی نجمه» (The People of Nejmeh) به معرفی باشگاه فوتبال نجمه در لبنان که دارای چند دهه سابقه فعالیت است، می پردازد. فیلم سینمایی «پسر آدم، دختر حوا» پنجشنبه شب از آی‌فیلم فارسی به‌نمایش گذاشته می‌شود و سپس کارگردان آن، رامبد جوان در برنامه سینمایی «کافه فیلم» به سؤالات امید روحانی درباره فیلم پاسخ می‌دهد و درنهایت فیلم تلویزیونی «ساعت یک نیمه شب» با بازی حمیدرضا پگاه داستان ورزشکار قهرمانی است که وارد بازی استفاده از مواد غیر مجاز نیروزا می شود و قرار است شنبه شب مخاطبان اسپانیایی زبان هیسپان شاهد داستان این فیلم باشند.

شبکه پرس تی وی «خانه در جاده کوکو» بنا می کند

«خانه در جاده کوکو» (The House on Coco Road) موضوع یکی از قسمت های برنامه Doc Review  و نقد و بررسی این مستند در شبکه پرس تی وی است که داستان زندگی «دامانی بِیکر» کارگردان جوان آمریکایی و مادرش «فَنی هاتون» و زندگی شگفت انگیزشان را روایت کرده و به تاریخچه مشکلات و مسائل مربوط به نژادپرستی در آمریکا اشاره می کند.

«فَنی هاتون» از تبار کارگران سیاه پوست ایالت لوئیزیانا که روی زمین هایِ مالکان به صورت اشتراکی زراعت می کردند (نام فیلم هم به خانه او در آن منطقه اشاره دارد)، است. وی در اواخر دهه 60 به کالیفرنیا مهاجرت کرد و بعدها دستیار تدریس «آنگلا دیویس»، فعال سیاسی معروف، در دانشگاه یو سی ال اِی(UCLA)  شد و همکاری خود را با حزب «پلنگ سیاه» که با هدف دفاع شخصی سیاهان در مقابله با پلیس هایی که با آنها برخورد فیزیکی می کردند، تاسیس شده بود و دیدگاه هایی سوسیالیستی داشت،  آغاز کرد.

در ادامه مستند به اوایل دهه80 اشاره می کند که پس از بحران مواد مخدر در اُکلند و برخوردهای شدید اف بی آی با حزب «پلنگ سیاه»، «فَنی» با فرزندانش راهی گرانادا (جزیره ای در کارائیب) شد و تا سال 1983 که گرانادا مورد حمله نیروهای آمریکایی قرار گرفت، در آنجا زندگی کرد.

جدیدترین قسمت از مجموعه برنامه  Doc Review با موضوع «خانه در جاده کوکو» به بررسی این مستند که سعی دارد این تهاجم را به عنوان تلاشی برای بی ثباتی رهبری انقلابی سیاه پوستان در این منطقه جلوه دهد، پرداخته و خاطرات و تجربیات کارگردان و مادرش و نحوه تاثیرگذاری نیروهای اجتماعی بر زندگی او  و اجدادش را به خوبی بیان می کند.

برنامه «نقد مستند» به تهیه کنندگی شهرام حیدری و با اجرای کاملیا شام‌بیاتی با مدت زمان 25 دقیقه در دفتر لندن تولید شده و جمعه ها ساعت 03:00 بامداد به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. این برنامه در چهار نوبت شنبه ساعت 00:03 بامداد، دوشنبه ساعت 17:00 ، سه شنبه ساعت 10:00 و پنجشنبه ساعت 18:00 به روی آنتن می رود.

فوتبال و «اهالی نجمه» روی آنتن پرس تی‌وی

مستند «اهالی نجمه» (The People of Nejmeh) به معرفی باشگاه فوتبال نجمه در لبنان که دارای چند دهه سابقه فعالیت است، می پردازد.

این مستند به زبان عربی و محصول سال 2015 است و داستان آن از ابتدای تاسیس این باشگاه که نماد وحدت بین گروه های مختلف دینی بوده است آغاز می شود. در این باشگاه، بازیکنان از ادیان و مذاهب مختلف در کنار هم بازی می کردند و طرفداران آنها نیز گروه های مختلف دینی در لبنان بودند؛ هرچند بیشتر آنها از شیعیان لبنان هستند.

در ادامه این مستند و در پی گفت و گو با چند تن از بازیکنان سابق این باشگاه با واقعیتی مواجه می شویم که طی آن با گذشت زمان و به واسطه شهرتی که این باشگاه پیدا می کند، سیاستمداران لبنان نظیر حریری برای پیروزی حزب خود از آن استفاده سیاسی می کنند و به این ترتیب پای سیاست به این باشگاه باز می شود و رفته رفته موجب بروز تفرقه بین عوامل و بازیکنان آن شده و مسائلی نظیر دین، فرقه و حزب سبب تفرقه بین بازیکنان و تماشاچیان می شود. در واقع تاریخ این باشگاه و آنچه بر سر آن آمده، تاریخ مردم لبنان است؛ جنگ، اشغال، حمله، فرقه گرایی و سیاست بازی در هر دوره ای تاثیر مستقیم بر این باشگاه داشته، همان طور که بر مردم عادی لبنان اثر گذاشته است.

مستند «مردم نجمه» در 2 قسمت 25 دقیقه ای روزهای 14 و 15 دی ماه ساعت 04:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه نیز در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 به روی آنتن خواهد رفت.

نمایش «پسر آدم، دختر حوا» در کافه فیلم این هفته 

فیلم سینمایی «پسر آدم، دختر حوا» پنجشنبه شب از آی‌فیلم فارسی به‌نمایش گذاشته می‌شود و سپس کارگردان آن، رامبد جوان در برنامه سینمایی «کافه فیلم» به سؤالات امید روحانی درباره فیلم پاسخ می‌دهد. 

به گزارش روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، برنامه سینمایی «کافه فیلم» به تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی و وحید رونقی پنجشنبه‌ شب‌ها از کانال فارسی این شبکه روانه آنتن می‌شود.

بر این اساس، فیلم سینمایی کمدی‌رمانتیک «پسر آدم، دختر حوا» به کارگردانی رامبد جوان محصول سال ۸۷ برای این پنجشنبه آی‌فیلمی‌ها درنظر گرفته شده است.

فرهود و مینا، دو وکیل جوان بر سر تصاحب دفتر کاری که با کلاهبرداری به آن دو داده شده، به رقابت می‌پردازند. در این بین ناصر و محبوبه می‌خواهند از هم جدا شوند. فرهود و مینا وکالت این زوج را می‌پذیرند و رقابتشان وارد دور تازه‌ای می‌شود ...

حامد کمیلی(فرهود)، مهناز افشار(مینا)، رامبد جوان(ناصر)، شیلا خداداد(محبوبه)، فرامرز صدیقی، لیلا اوتادی، علیرضا ریاحی، کیومرث ملک‌مطیعی، محمود بنفشه‌خواه، کیانوش گرامی، سعید پیردوست، مهوش وقاری، ملکه رنجبر و اردشیر کاظمی در این فیلم سینمایی حضور داشته‌اند.

فیلم سینمایی «پسر آدم، دختر حوا» پنجشنبه ۱۴ دی رأس ساعت۲۱:۰۰ روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۵:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد خواهدبود.

**حمیدرضا پگاه «نیمه شب» راهی هیسپان می شود

فیلم تلویزیونی «ساعت یک نیمه شب» با بازی حمیدرضا پگاه داستان ورزشکار قهرمانی است که وارد بازی استفاده از مواد غیر مجاز نیروزا می شود و قرار است شنبه شب مخاطبان اسپانیایی زبان هیسپان شاهد داستان این فیلم باشند.

 به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان، فیلم تلویزیونی «ساعت یک نیمه شب» به کارگردانی شاهین باباپور، با موضوع دنیای ورزشکاران حرفه ای و مواجه آنها در استفاده از قرص ها و مواد غیرمجاز نیروزا, آماده پخش برای مخاطبان هیسپان تی وی است.

فیلم تلویزیونی «ساعت یک نیمه شب» که بیشتر تصویربرداری آن در کرمانشاه انجام شده است درباره شخصیتی به نام حمید (با بازی حمیدرضا پگاه) است که ورزشکار و قهرمان رشته وزنه برداری کشور است و توسط یکی از دوستانش به نام افشین با مواد نیروزایی آشنا می شود که در آزمایش دوپینگ مشخص نمی شود. حمید دارو را به یکی از دوستان هم باشگاهی خود به نام مهرداد معرفی می کند و او بعد از مصرف آن مواد دچار مشکل می شود. افشین به حمید می گوید که بهتر است مدتی تهران نماند، چون وضعیت مهرداد خطرناک است و ممکن است به کما برود و حمید, مقصر شناخته شود. حمید به سراغ یکی از دوستان قدیمی خود در کرمانشاه می رود ولی با ورود خود به آنجا اتفاقات تازه ای برای او رقم می خورد....

حمیدرضا پگاه، مهدی صباحی، نیما اکبری، هیلدا خسروی، محسن آفتاب سوار، حامد خسروی و مهدی اکبری از بازیگران فیلم تلویزیونی «ساعت یک نیمه شب»اند.

سینمایی «ساعت یک نیمه شب» محصول سال 1390 به کارگردانی شاهین باباپور و تهیه کنندگی حسن حسینی و مهدی اکبری، ساعت 23:30 (به وقت تهران) شامگاه شنبه 16 دی ماه برای اسپانیایی زبان های علاقه مند به آثار نمایشی ایرانی پخش می شود و تکرار آن ساعت 13:30 فردای همان روز، به روی آنتن هیسپان تی وی می رود.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول