اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

یونسی در پیامی به مناسبت آغاز سال 2018 میلادی:

عذرخواهی «پاپ» از مسلمانان میانمار، اقدامی مسیح‌گونه بود

دستیار رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در پیام خود، با اشاره به عذرخواهی پاپ از مسلمانان میانمار، این اقدام را در راستای الگوی همزیستی اخلاقی ادیان توحیدی دانسته است.

عذرخواهی «پاپ» از مسلمانان میانمار، اقدامی مسیح‌گونه بود

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس علی یونسی دستیار رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پیامی، میلاد حضرت مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: فرا رسیدن میلاد مسعود حضرت عیسی مسیح (علیه السلام)، پیام‌آور محبت، مدارا و انسان‌دوستی و همچنین آغاز سال نو میلادی را به همۀ پیروان این دین توحیدی و ایرانیان عزیز مسیحی (ارامنه، آشوریان و کلدانیان) صمیمانه تبریک می‌گویم.

  یونسی، جهان امروز را تشنۀ همدلی، صلح، آرامش، اعتدال، مدارا و عقلانیت عنوان کرده و تصریح کرده: این مفاهیم از تعالیم و آموزه‌های اساسی ادیان توحیدی است. آموزه‌هایی که بر پایه اصل کرامت انسانی و عدالت اجتماعی بنیان شده است. باور به اصل کرامت ذاتی بشر، زیربنای رعایت حقوق شهروندی و ارزش دانستن همبستگی و انسجام ملت‌هاست.

در ادامه، آمده است: پیام تمام ادیان الهی به بشر آن است که مروت و مدارا، پادزهر خشونت و آموزه‌های شیطانی است. درس بزرگ این ادیان آسمانی پذیرش دیگری و زندگی مسالمت‌آمیز همراه با صلح، مدارا و محبت است و راه پیشنهادی برای دستیابی به چنین جهان زیستی، گفت‌وگو پیروان ادیان و دوری از افراط و خشونت است.

یونسی، با اشاره به سفر پاپ فرانسیس اول؛ رهبر کاتولیک‌های جهان، به کشور میانمار، اقدام وی در عذرخواهی از مسلمانان آسیب دیده از خشونت پیروان افراطی بودایی را، اقدامی «مسیح‌گونه» توصیف کرده و آن را در راستای الگوی همزیستی اخلاقی ادیان توحیدی، دانسته است.

در ادامه پیام دستیار رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی آمده است: نکته درس آموز این عمل آن است که جناب پاپ از جایگاه یکی از رهبران بزرگ مسیحیت از مسلمانان کشوری دیگر (میانمار) به دلیل ظلم پیروان آیین بودایی، دلجویی کردند. این اقدام شایسته‌ی ایشان، بسیار قابل تقدیر است. اینجانب به عنوان یک ایرانی مسلمان و مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها، بابت این حرکت خدا‌پسندانه، از ایشان سپاسگزاری می‌نمایم. به امید روزی که جهان بشری عاری از خشونت و افراط گرایی باشد.

در انتهای پیام آمده است: ضمن آرزوی سالی سرشار از سعادت و شادکامی، از خداوند متعال برای همه مسیحیان و ایرانیان مسیحی، زندگی آرام توأم با موفقیت را مسألت دارم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول