اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

معرفی کتاب؛

داعش و جبهه‌النصره چگونه می‌جنگند؟

کتاب «داعش و جبهه‌النصره چگونه می‌جنگند؟» نوشته «راچیا آرزومانیان» و «آرمینه آکوپیان» از سوی موسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور به چاپ رسید.

داعش و جبهه‌النصره چگونه می‌جنگند؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کتاب « داعش و جبهه‌النصره چگونه می‌جنگند؟» اثر «راچیا آرزومانیان» و «آرمینه آکوپیان» به ترجمه «داوود اقبالی» از سوی موسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور به چاپ رسید.

مرکز پژوهش و ارزیابی استراتژیک مسکو متشکل از مجموعه‌ای از کارشناسان زبده خاورمیانه، آسیای مرکزی، قفقاز و شمال آفریقا در فدراسیون روسیه است که طی سال‌های اخیر فعالیت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی چشم‌گیری در مورد مناطق مختلف به ویژه خاورمیانه داشته‌اند. این مرکز طی چهار سال اخیر شمار زیادی کتاب و مقاله از روند جریان‌های خاورمیانه منتشر کرده که مورد توجه مراکز مطالعاتی جهان قرار گرفته است.

 از جمله این انتشارات، کتاب حاضر می‌باشد. محتوای این کتاب بر اساس رصد و ارزیابی دقیق اطلاعات رسانه‌های گروهی و گزارش‌های میدانی با عنوان «مناقشات نامنظم خاورمیانه» تنظیم شده است که مرتبط با گروه‌های‌ تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» است. اهداف، مأموریت‌ها و وظایف، نوع و روش‌های عمل آنها در سوریه و عراق بخش اساسی کتاب هستند.

 در مطلب زیر گزیده‌ای از متن کتاب را می‌خوانیم:

 حمایت‌های مالی، تدارکاتی و لجستیکی حکومت اسلامی‌ شام و عراق به واسطه عناصر مرتبط و مستقر در کشورهای اردن، سوریه و عربستان سعودی تأمین شد. داعش در حال حاضر نیز به ذخایر مالی و پشتیبانی‌های داخلی و همین‌طور منابع نیروهای جدید و بدون واسطه از عراق و سوریه چشم امید بسته است. بخش اعظم منابع مالی داعش به واسطه فعالیت‌های بزه‌کاری و جنایتکاری مثل قاچاق و اخاذی تأمین می‌شود. طبق برخی ارزیابی‌ها در موصل، مهم‌ترین اتکای مالی داعش جمع‌آوری مالیات است که حجم آن به چندین میلیون دلار در سال می‌رسد

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول