اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

در تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری محمدرضا لطفی

جهانشاه صارمی آلبوم «نهفت ۲» را منتشر کرد

آلبوم «نهفت ۲» با هدف به تصویر کشیدن بخشی از دو دهه فعالیت گروه موسیقی نهفت، با رویکرد آموزش موسیقی در قالب یک مجموعه تصویری با عنوان تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری محمدرضا لطفی، به سرپرستی جهانشاه صارمی منتشر شد.

جهانشاه صارمی آلبوم «نهفت ۲» را منتشر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، آلبوم «نهفت ۲» با هدف به تصویر کشیدن بخشی دیگر از دو دهه فعالیت گروه موسیقی نهفت با رویکرد آموزش موسیقی نوجوانان در حوزه های گروه نوازی و تک نوازی در قالب یک دی وی دی تصویری با عنوان تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری محمد رضا لطفی، به سرپرستی جهانشاه صارمی توسط موسسه فرهنگی و هنری آوای گنبد نیلی منتشر شد.  

جهانشاه صارمی که علاوه بر دو دهه سرپرستی گروه نهفت، همکاری در چندین کتاب معتبر موسیقی، تالیف کتاب های آموزش تار و سه تار، انتشار چندین آلبوم موسیقی، تجربه بیش از سی سال آموزش موسیقی در گروه سنی کودک و نوجوان را در کارنامه هنری خود دارد، در بخشی از بروشور این مجموعه می نویسد: «موسیقی نه به عنوان وسیله ای برای تفنن بلکه ابزاری برای بیان ارزشمند ترین تفکرات و عواطف انسانی، سر لوحه آموزش های هنرجویان نوجوان گروه نهفت می باشد . از این رو، حیات و تداوم فعالیت این جریان فرهنگی را علاوه بر آموزش های اصولی و آکادمیک موسیقی، در تفکر هنری و اعتقادات حاکم بر فضای آن باید جستجو کرد. از آنجا که نسل نوجوان امروزی فاقد هرگونه امکان ارتباط تصویری با هم نسلان خود که در زمینه موسیقی دستگاهی ایران دارای فعالیت جدی و هنری هستند، می‌باشند این آلبوم می تواند تاثیرات مثبت در جهت علاقه مندی آنان به موسیقی هنری داشته باشد.»

از گروه نهفت تا کنون چهار آلبوم صوتی با عنوان های «ایران هنگام کار است»، «شب جوانی»، «دستور مقدماتی تار و سه تار» و «تولدی دوباره» و نیز آلبوم تصویری «نهفت ۱» شامل سه دی وی دی تصویری طلوع ، بزرگداشت غلامحسین درویش و تولدی دوباره منتشر شده است. 

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول