اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوگدمونت، اتحادیه اروپا را به حمایت از کودتای راخوی متهم کرد

رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا در انتقاد از سیاست‌های اتحادیه اروپا در حمایت از مادرید، این اتحادیه را به حمایت از دولت مرکزی اسپانیا متهم کرد.

پوگدمونت، اتحادیه اروپا را به حمایت از کودتای راخوی متهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،«کارلس پوگدمونت» رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا، اتحادیه اروپا را متهم کرد که از کودتای «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا حمایت کرده است.

وی در این مورد خطاب به شهرداران کاتالونیا گفت: «یا شما نتیجه همه‌پرسی کاتالونیا را می‌پذیرید یا اینکه به راخوی در زمینه کودتا کمک می‌کنید.»

پوگدمونت 54 ساله این پرسش را هم مطرح کرد که آیا اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات 21 دسامبر (30 آذر) را خواهد پذیرفت؟ آنهم در شرایطی که امکان دارد استقلال‌طلبان باز هم بیشترین میزان رای را به دست آورند.

روز گذشته حدود 200 نفر از شهرداران در ایالت کاتالونیا با تجمع و تظاهرات در بروکسل به بازداشت پوگدمونت اعتراض کردند.همچنین هواداران استقلال کاتالونیا امروز در این ایالت فراخوان اعتصاب دادند تا به بازداشت سیاستمداران این منطقه از جمله پوگدمونت اعتراض کنند.

دادگاه اسپانیای سوم نوامبر (12 آبان) حکم بازداشت پوگدمونت و نزدیکانش را صادر کرد. این افراد به شورش، فتنه و سوء‌استفاده از اموال عمومی متهم شده‌اند.در مجموع چنین جرایمی می‌تواند 50 سال حبس به دنبال داشته باشد.

پوگدمونت در پی شدت گرفتن تنش‌ها میان دولت مرکزی اسپانیا و کاتالونیا و حکم دادگاه مبنی بر لغو خودمختاری کاتالونیا به بلژیک رفت. همان زمان زمزمه‌هایی مبنی بر تمایل وی به پناهندگی در بلژیک مطرح شد اما وی با رد این گمانه‌زنی‌ها اعلام کرد که چنین قصدی ندارد.

او خود را به پلیس تسلیم کرد. پلیس وی و 4 نفر دیگر از مقامات دولت سابق را به صورت مشروط آزاد کرده است. اما همچنان حزب وی از حضور پوگدمونت در انتخابات پیش رو که 21 دسامبر (30 آذر) برگزار می‌شود، حمایت کرده است.

انتهای‌پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول