اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

راز نجات گردشگران اروپایی گرفتار در رشته‌کوه البرز/ پیامکی که نجات‌بخش شد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین از ماموریت مشترک اورژانس 115 قزوین و مازندران در نجات جان چهار گردشگر آلمانی و لهستانی که حین کوهنوردی گم شده بودند، خبر داد.

راز نجات گردشگران اروپایی گرفتار در رشته‌کوه البرز/ پیامکی که نجات‌بخش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اورژانس 115 قزوین، پیمان نامدار اظهار کرد: دیشب چهار گردشگر آلمانی و لهستانی پس از عبور از مسیرهای منطقه الموت قزوین به سمت تنکابن مازندران به دلیل مه و برف و کولاک راه خود را گم کرده بودند.

وی تصریح کرد: یکی از این گردشگران به دلیل لغزندگی مسیر به زمین خورده و از ناحیه پا دچار زخم و خونریزی می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قزوین عنوان کرد: گردشگران خارجی از طریق ارسال به پیام به یک مترجم و راهنمای گردشگری مستقر در قلعه حسن‌ صباح الموت قزوین از گم شدن خود خبر دادند که این راهنما نیز این موضوع را با سرپرست شیفت اورژانس منطقه درمیان گذاشت.

وی افزود: در ادامه و با پیگیری‌های انجام شده و دریافت موقعیت گم شدگان از طریق نرم‌افزار، ماموران فوریت‌های پزشکی الموت قزوین و تنکابن مازندران در اواخر وقت پنجشنبه خود را به نخستین گردشگر گم شده که خود را تا نزدیکی روستای عسل محله تنکابن رسانده بود رساندند و با کمک او در ساعت 3 بامداد دیگر گردشگران و فرد مصدوم شده را نیز پیدا کردند.

نامدار در پایان تصریح کرد: پس از یافتن گردشگران، اقدام‌های درمانی اولیه بر روی یکی از آنها که دچار مصدومیت شده بود انجام شد تا وی صبح به بیمارستان رسانده شود و به سایر نفرات نیز راهنمایی های لازم و آذوقه کافی برای طی مسیر داده شد.

الموت واقع در شمال شرق استان قزوین منطقه‌ای تاریخی است که در بیشتر فصول سال گردشگران خارجی به بازدید از آثار آن می‌پردازند. این منطقه کوهستانی هم‌مرز با مازندران همچنین از طریق مسیرهای صعب العبور به روستاهای تنکابن این استان راه دارد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول