اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی

«اپلیکیشن مدرسه هوشمند قرآنی» و «سامانه هدیه نسخه دیجیتال قرآن» رونمایی شد

همزمان با نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی استان اصفهان، از اپلیکیشن «مدرسه هوشمند قرآنی» و امکان ویژه «هدیه نسخه دیجیتال قرآن» رونمایی شد.

«اپلیکیشن مدرسه هوشمند قرآنی» و «سامانه هدیه نسخه دیجیتال قرآن» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از دبیرخانه نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی استان اصفهان، اپلیکیشن «مدرسه هوشمند قرآنی» برنامه‌ای جامع جهت آموزش روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن و برای گروه سنی کودکان و نوجوانان طراحی و تولید شده است.

در این برنامه که بر روی انواع تلفن‌های همراه و تبلت‌های اندرویدی قابل نصب است از صوت ترتیل قاریان نوجوان و قرائت‌های استاد و شاگرد استفاده شده است و با انواع روش‌های به روز می‌تواند به ارتقاء صحیح‌خوانی و تثبت حقظ قرآن توسط دانش‌آموزان کمک کند.

امکان ضبط صوت کاربر و مقایسه با صدای قاری، ترجمه گویای فارسی و نمایش همزمان متن ترجمه، تکرار آیات، خود آزمایی و تمرین، محیط گرافیکی زیبا و متناسب و تنظیمات متنوع از دیگر امکانات این برنامه است.

همچنین قابلیت جدید «هدیه نسخه دیجیتال قرآن» رونمایی و معرفی شد؛ از دیرباز تاکنون یکی از روش‌های ترویج قرآن، بانی شدن و هدیه دادن نسخه‌های چاپی به دیگران بوده که در بعضی مواقع، همراه با تصویر و متن مورد نظر واقف در صفحه اول قرآن چاپ می‌شود.

با توجه به فراگیر شدن استفاده از اپلیکیشن‌های قرآنی، موسسه صباهمراه امکانی را فراهم کرده است تا خیرین بتوانند اپلیکیشن قرآن را با سهولت به قرآن دوستان سراسر کشور هدیه کنند.

در این سامانه، هر شخص می‌تواند تعداد نسخه قرآن اهدایی خود را انتخاب کند و در صورت تمایل، متن و تصویر دلخواه خود را برای صفحه ورودی برنامه اضافه کند.

همچنین امکان اضافه کردن توضیحات خطاب به هدیه گیرنده نیز وجود دارد. به این ترتیب، نسخه‌ای اختصاصی از اپلیکیشن برای هدیه مورد نظر ساخته می‌شود و در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که به هر دلیل امکان تهیه نسخه کامل قرآن کریم را ندارند تا به رایگان از برنامه استفاده کنند.

لازم به ذکر است که این قابلیت بر روی اپلیکیشن «قلم هوشمند قرآنی همراه» قابل دسترسی است.

اپلیکیشن «قلم هوشمند قرآنی همراه» بر روی کلیه دستگاه‌های اندرویدی قابل نصب بوده و ضمن تبدیل تلفن همراه و تبلت به یک قلم هوشمند، امکانات فراوان دیگری را نیز بدون صرف هزینه‌های گزاف در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 45 دوره ترتیل مختلف، تفاسیر صوتی و متنی، ترجمه‌های صوتی و متنی، فونت واقعی عثمان طه، امکانات حفظ، جستجوی پیشرفته و ... بخشی از ویژگی‌های این نرم افزار است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت و نصب اپلیکیشن فوق به وب سایت www.sabahamrah.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول