اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

محمدحسین سلطانی به فارس خبر داد

اتمام فیلمبرداری مستند «خرگوش سفید را دنبال کن»/ فرانسوا حسین یک مسلمانِ عاشق

محمدحسین سلطانی گفت: فیلمبرداری مستند «خرگوش سفید را دنبال کن» به پایان رسید و در تلاش هستیم آن را برای حضور در جشنواره سینماحقیقت آماده کنیم.

اتمام فیلمبرداری مستند «خرگوش سفید را دنبال کن»/ فرانسوا حسین یک مسلمانِ عاشق

محمدحسین سلطانی کارگردان مستند «خرگوش سفید را دنبال کن» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، درباره روند تولید مستند گفت: فیلمبرداری مستند «خرگوش سفید را دنبال کن» به اتمام رسیده است و در تلاش هستیم آن را برای حضور در جشنواره سینما حقیقت آماده کنیم. آخرین صحنه‌هایمان را با حضور معین معینی که یک آشپز بین‌المللی ایرانی است فیلمبرداری کردیم که در همان بخش‌ها نشان دادند غذاهای سنتی ایرانی توانایی به روز شدن را با کمی خلاقیت دارند.

وی در ارتباط با  حضور معین معینی در این مستند، گفت: ما برای اینکه شخصیت فرانسوا حسین مرد فرانسوی که به تازگی مسلمان شده است را بهتر معرفی کنیم، از حضور افرادی چون وی بهره بردیم که در این بستر به معرفی مردم سرزمین‌مان نیز پرداخته‌ایم.

 

او همچنین گفت:‌ یکی از علاقه‌مندی‌های فرانسوا حسین این بود که در این فیلم عنوان کند یکی از دلایل جذب او به اسلام فرهنگ و رفتار ایرانیان بوده است، به همین عنوان مستندمان را «خرگوش سفید را دنبال کن»، گذاشتیم. این نام اشاره به قصه «آلیس در سرزمین عجایب» دارد که این کاراکتر توسط یک خرگوش سفید که در سرزمین عجایب است به سمت خوشبختی و خوبی پیش می‌رود و از آنجایی که فرانسوا معتقد است ایران سرزمین عجایب است مردم ایران را همان خرگوش سفید می‌داند که او را به سمت خوشبختی و آرامش پیش برده‌اند. در این فیلم نشان می‌دهیم که مردم ایران چه کمک‌هایی در مسیر مسلمان شدن فرانسوا به وی داشتند.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که فرانسوا نیز خودش یک آشپز است و علاقه شدیدی به غذاهای ایرانی پیدا کرده، تلاش داشته که غذاهای ایرانی را به صورت علمی بررسی و حتی معرفی کند. زمانی که فرانسوا عاشق یک بانوی ایرانی می‌شود و متوجه می‌شود که اگر مسلمان نباشد، نمی‌تواند با وی ازدواج کند، یک کتاب قرآن به زبان فرانسوی تهیه و چندین ماه آن را مطالعه و بررسی می‌کند که در نهایت خودش عاشق اسلام و امام حسین (ع) می‌شود، که در امامزاده صالح (ع) نیز مسلمان می‌شود. 

 

سلطانی در پایان گفت: صداگذاری و تدوین فیلم در مراحل ابتدایی است و موسیقی فیلم نیز توسط احسان صلح‌طلب ساخته می‌شود. 

تهیه کنندگی این مستند بر عهده محمدعلی نجفیان است و فیلمبرداری را نیز محمود عطشانی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول