اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اولاد قباد در گفت‌وگو با فارس:

رئیس‌جمهور اعضای کابینه را بر اساس تعهد، تخصص و پاک‌دستی انتخاب کند

عضو فراکسیون امید مجلس گفت:‌ رئیس‌جمهور باید کابینه خود را براساس تعهد و تخصص، پاک‌دستی و شایسته‌سالاری معرفی کند.

رئیس‌جمهور اعضای کابینه را بر اساس تعهد، تخصص و پاک‌دستی انتخاب کند

فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: از آنجایی که آقای روحانی رئیس‌جمهور همه ملت ایران است باید کابینه‌ای انتخاب کند که شاخص‌ها و پارامترهای مشخصی را داشته باشد. 

وی افزود: انتخاب کابینه دولت باید براساس تعهد، تخصص و پاک‌دستی (شایسته‌سالاری) باشد و رئیس‌جمهور بتواند براساس این شاخص‌ها اعضای کابینه را به مجلس معرفی کند و همچنین آقای روحانی می‌تواند ارزیابی از عملکرد وزرای خود داشته باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اگر رئیس‌جمهور براساس شاخص‌ها و پارامترهای ذکرشده ارزیابی از عملکرد وزرای دولت یازدهم داشته باشد، می‌تواند وزرایی که انتظارات و مطالبات دولت و مردم را محقق کند، معرفی کند و این به نظر رئیس‌جمهور برمی‌گردد اما نظر من این است که آقای روحانی کابینه خود را براساس تعهد و تخصص، پاک‌دستی و شایسته‌سالاری معرفی کند. 

اولاد قباد ادامه داد: کابینه دولت دوازدهم باید کابینه کارآمد، پرانرژی و خلاق باشد؛ یعنی افراد علاوه بر کارآمدی، باید انگیزه کار را هم داشته باشند و برنامه عملی برای وزارتخانه متبوع خود داشته باشد. 

اولاد قباد با بیان اینکه رئیس‌جمهور نباید افراد پیشکسوت و باتجربه را کنار بگذارد، گفت: افرادی باید در کابینه قرار گیرند که علاوه بر استفاده از نیروهای مستعد و جوان، از افراد پیشکسوت به عنوان سرمایه‌های اجتماعی و فکری و مشاور در کنار کابینه از آنها هم استفاده شود. 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه عده‌ای مدعی شدند که دولت برای انتخاب وزرای کابینه خود با رهبری مشورت کرده و رهبری در این بین دخالتی داشته است، نظر شما در این رابطه چیست، عنوان کرد: اگر قرار است عده‌ای در این میان سهم‌خواهی کنند، دست رئیس‌جمهور برای انتخاب کابینه بسته می‌ماند. در جلسه‌ای که اخیراً در سالن اجلاس سران با رئیس‌جمهور داشتیم، پیشنهاد شد که از بانوان به عنوان وزیر در کابینه استفاده شود، اما آقای روحانی گفت که خانم‌ها باید مراحل مدیریتی را طی کنند، اما در عین حال می‌توانند معاون وزیر یا چنین سمت‌هایی قرار گیرند که پس از آن می‌توانند در سمت وزارتخانه‌ای هم قرار گیرند، اما در صحبت‌های رئیس‌جمهور ما نشنیدیم که بگوید من باید اعضای کابینه خود را نزد رهبری ببرم و ایشان تأیید کنند. 

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور در جلساتی که ما حضور داشتیم، هیچ‌گونه اشاره‌ای به این موضوع نداشت، اما نمی‌دانم چرا اخیرا در برخی کانال‌ها این خبر منتشر شده است. به نظر من برای انتخاب وزرا در وزارتخانه‌ها باید دیدگاه فراجنسیتی داشته باشیم، چرا که هر وزارتخانه‌ای چالش‌های مربوط به خود را دارد، لذا ما باید شایسته‌سالاری کنیم. 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: زمانی که رهبری اعلام کردند که من هیچ گونه اظهارنظری در انتخاب وزرا نداشتم، روشن می‌کند که افرادی که به دنبال حاشیه می‌روند، باید این مباحث را تمام کنند، چرا که ما مسائل اساسی‌تری برای پرداختن به آن در کشور داریم. متأسفانه برخی به جای اینکه به اصل بپردازند، دنبال حاشیه و فرع می‌روند و ما را از هدف اصلی دور می‌کنند. 

اولاد قباد ادامه داد: ما از رئیس‌جمهور انتظار داریم که اگر افرادی را برای کابینه خود انتخاب می‌کنند، کسانی باشند که دارای تخصص و کارآمدی باشد؛ یعنی انتظاراتی که مردم دارند همین است و زمانی که رهبری می‌فرمایند بنده هیچ دخالتی در این زمینه نداشتم، نشان‌دهنده این است که افرادی می‌خواهند دولت را از مسیر اصلی دور کنند، باید به مسائل اصلی بپردازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول