اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

عارف در سومین کنگره حزب ندای ایرانیان:

انتظار مردم کارایی بیشتر دولت است/ حرکات جبهه‌ای نمی‌‌تواند مادام‌العمر باشد/ باید به سمت احزاب فراگیر برویم

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما اصلاح‌طلبان در گذشته چوب تفرقه را خوردیم، گفت: باید در رفتار شورای عالی بازنگری می‌شد که این کار انجام شد و با رفع اشکالات و اعمال نقطه نظرات گام سوم را برداشتیم.

انتظار مردم کارایی بیشتر دولت است/ حرکات جبهه‌ای نمی‌‌تواند مادام‌العمر باشد/ باید به سمت احزاب فراگیر برویم

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان صبح امروز (پنجشنبه) در سومین کنگره حزب ندای ایرانیان طی سخنانی اظهار داشت: رعایت اصول گفتمانی، اخلاق مداری، حرکت در مسیر درست انقلاب و توجه به منافع گفتمان اصلاحات از ویژگی‌های حزب نداست؛ راهبردی که گفتمان اصلاحات در دهه 90 انتخاب کرد اخلاق، عقلانیت و خرد جمعی بود که با تحلیل روشنی که از عملکرد گذشته داشتیم این مسیر برای گفتمان صورت گرفت و باعث شد زاویه‌ای که رقبای ما بین ما و حاکمیت می‌خواستند ایجاد کنند را از بین ببریم.

عارف ادامه داد: اصلاحاتی در ترکیب شورای عالی اصلاح‌طلبان صورت گرفت و رویکرد ما در این زمینه تقویت احزاب بود و این صحبت که شورای سیاست گذاری احزاب را تضعیف کرده، درست نیست، البته در گام سوم اصلاحات ساختاری صورت گرفت و در ٢٩ اردیبهشت شورای سیاست گذاری با نقد عملکرد دولت اول آقای روحانی از ایشان حمایت کرد.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: مسیری که ما در سال‌های اول دهه 90 انتخاب کرده بودیم را هر گام بهتر از قبل برداشتیم و آنچه که امروز برای همه ما فرض است استمرار آن مسیر است و گام های بعدی به سختی گام‌های نخست نخواهد بود.

وی تاکید کرد: رمز موفقیت ما در کنار همه تلاش‌هایی که احزاب کشیدند، وحدت، انسجام، فرماندهی و مدیریت واحد بود و اگر این مسیر را با همان مسیر وحدت دنبال کنیم موفق خواهیم شد؛ در گام دوم فاصله نفر سی‌ام تهران با نفر سی و یکم در انتخابات مجلس دهم ٧ هزار رأی بود اما در گام سوم این اختلاف به بالای ٤٠٠ هزار رسید و از یک طرف افتخار و از سوی دیگر مسئولیت سنگین ما را سنگین‌تر می کند.

عارف در عین حال خاطرنشان کرد: ادعا نمی‌کنیم که اشتباه نداشتیم اما معتقد به نقد و اصلاح خود هستیم و پس از انتخابات ٢٩ اردیبهشت از همه نخبگان کشور خواهش کردیم عملکرد شورای عالی را به نقد بگذارند

تقاضای ما از همه احزاب و نخبگان این است که نقد جدی برای بهبود اصلاحات صورت دهند چراکه ما بر این باوریم حرکات جبهه ای نمی‌‌تواند مادام‌العمر باشد باید به سمت احزاب فراگیر برویم.

به گفته رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بعضی از کسانی که اگر در لیست امید نبودند انتخاب نمی شدند، ساز جدا زدند و این مشکل حرکت جبهه است در صورتی که اگر ساختار حزبی بود اینگونه نمی‌شد، در گام سوم هم دولت تدبیر و امید کار خود را ادامه می دهد و هم شورای اسلامی شهر و روستا که به دست اصلاح طلبان افتاده است و باید به اعتماد مردم پاسخ بدهیم.

وی تصریح کرد: انتظار مردم از دولت دوم روحانی ارتقا کاریابی است، ما در مجلس ارزیابی از عملکرد وزرا داشتیم و گزارشی را خدمت دولت فرستادیم و انتظار داریم به این گزارش توجه جدی شود تا دولت کارآمدتر و جدی‌تری شکل بگیرد.

عارف همچنین اظهار داشت: در درآمدهای پایدار ما موافق فروش تراکم و هوا برای اداره شهر نبوده و نیستیم و از شوراها انتظار داریم که به اهمیت شوراها که دستاورد اصلاحات است توجه کنند و اولین آزمون شوراها انتخاب شهردار در کلان شهرها است و ما در سال ٩٨ نتیجه آثار عملکرد شوراها را خواهیم دید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول