اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

شاخص زیرساخت‌های ورزشی کردستان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد

استاندار کردستان گفت: شاخص زیرساخت‌های ورزشی کردستان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد.

شاخص زیرساخت‌های ورزشی کردستان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در نشست صمیمی وزیر ورزش و جوانان با روسای هیأت‌های ورزشی کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه مناطق آزاد، بیشترین دفاع از آقای سلطانی‌فر از مناطق آزاد بانه و مریوان داشته است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: آقای سلطانی‌فر نه تنها در ارتباط با ورزش، بلکه در ارتباط با مسائلی که در خصوص کردستان مطرح می‌شود حمایت می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: استان کردستان به دلیل موقعیت جغرافیای و شرایط اقلیمی و وضعیت توپوگرافی خاص، دارای استعدادهای ورزشی متنوعی است.

زاهدی تصریح کرد: معمولا ما استان‌های مختلف را با یکی یا دو رشته ورزشی می‌شناسیم اگر به این استان توجه شود یک تنوع استعداد چه در رده انفرادی و چه در رده تیمی وجود دارد که کسب 336 مدال ملی و 60 مدال بین‌المللی مصداق بارز این گفته‌هاست که همین ورزشکاران و استعدادهای استان برای کردستان و کشور به ارمغان آورده‌اند.

وی افزود: با سه عامل عمده بالفعلیت درآوردن استعدادهای ورزشی این استان وجود دارد که یکی توجه به زیرساخت‌ها است که کردستان در این زمینه از میانگین کشوری پایین است.

استاندار کردستان گفت: توجه به زیرساخت‌های ورزشی لازمه شکوفایی استعدادهای متنوع ورزشی استان است چرا که کردستان در زمینه شاخص فضاها و زیرساخت‌های ورزشی با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد.

استاندار کردستان گفت: از 140 پروژه ورزشی که 90 مورد آن به بهره‌برداری رسیده است، حتی اگر تمامی آنها به اتمام برسد بازهم به میانگین کشوری در بحث زیرساخت‌ها نمی‌رسیم.

زاهدی افزود: توجه ویژه به این موارد، مستلزم پیگیری وزیر ورزش و جوانان و عنایت نمایندگان مردم استان در مجلس است که در طول برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گیرد تا فضاهای ورزشی و زیرساخت‌ها به میانگین کشوری برسد.

وی ادامه داد: استان کردستان متاسفانه در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اقتصاد قبل از سیستان و بلوچستان در رده آخر کشوری قرار دارد که در بحث اعزام تیم‌ها و ورزشکاران به صورت انفرادی مشکل داریم.

استاندار کردستان تصریح کرد: با اقداماتی که در این دولت شکل گرفته است، فکر می‌کنم در آینده به لحاظ اسپانسر مالی ورزش وضعیت بهتری داشته باشیم که باید دولت تا آن زمان و برطرف شدن این نقیصه کمک کند.

زاهدی عدم ثبات مدیریتی در ورزش کردستان را یکی دیگر از مشکلات نام برد که در این دولت تحقق پیدا کرد و در پیشرفت ورزش تاثیرگذار بود.

وی در پایان به موضوع جوانان نیز اشاره کرد و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد در این دولت در کردستان با رشد کمی 2.5 برابری مواجه شد که از لحاظ کیفی هم حرکت‌ها رو به رشد است.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول