اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مدیر داروخانه‌های بیمارستانی سازمان غذا و دارو اعلام کرد

ارتقای جایگاه داروسازان در حوزه مراقبت دارویی/ نقش داروسازان بیمارستانی در ایمنی بیماران

مدیر داروخانه‌های بیمارستانی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حوزه مراقبت دارویی جایگاه داروسازان به‌مراتب ارتقا یافته است، گفت: داروسازان بیمارستانی در افزایش ایمنی بیماران نقش موثر دارند.

ارتقای جایگاه داروسازان در حوزه مراقبت دارویی/ نقش داروسازان بیمارستانی در ایمنی بیماران

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، مدیر داروخانه‌های بیمارستانی سازمان غذا و دارو با اشاره به مطلوبیت وضع کنونی ضوابط اعتبار بخشی داروسازی اظهار داشت: داروسازی با تکیه بر اعتبار بخشی رشد بسیار چشمگیری نسبت به قبل داشته است به این معنا که در حوزه مراقبت دارویی جایگاه داروسازان به‌مراتب ارتقا یافته است.

فاطمه ایزد پناه ادامه داد: طبیعی است که هنوز عده ای از همکاران داروساز ما به شرایط بهتر از اکنون چشم دارند لذا جایگاه دارو سازان در این حوزه باید بسیار محکمتر شود.

وی همچنین بیان کرد: از آنجا که داروساز نزدیک‌ترین فرد از منظر اطلاعات دارویی به بیمار به حساب می آید؛ داروسازان بیمارستانی با حضور  موثر خود در این حوزه می توانند ایمنی بیماران را  افزایش دهند.

ایزد پناه با اشاره به اینکه داروسازان بیمارستانی وظیفه تهیه، انبار و بطور کلی مدیریت داروی بیمارستان را عهده دار است تصریح کرد: اگر همه این کارها بدرستی و به هنگام صورت نگیرد در ایمنی بیمار خلل به وجود خواهد آمد.

مدیر داروخانه‌های بیمارستانی سازمان غذا و دارو با انتقاد از کسانی‌که تصور می‌کنند تجویز دارو توسط پزشک به تنهایی موجب بهبود وضعیت مریض می‌گردد، عنوان کرد: دارو زمانی موثر واقع می‌شود که زمان مناسب و با دوز صحیح به بیمار برسد ضمن اینکه مراقبت از تداخلات دارویی وظیفه داروساز است که اگر به این وظایف طور کامل و دقیق رسیدگی نشود ممکن است ایمنی بیمار به خطر بیفتد و اینها مسئولیتهای اصلا کوچکی نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول