اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی اجتماعی زنان مطرح کرد

بندگی و بردگی نظام اسلامی در سند 2030 / سند ننگین 2030 باید حذف شود

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: در سند 2030 بندگی و بردگی کامل از سوی نظام اسلامی اعلام شده و این در حالی است که مسؤولان اعلام می کنند این سند تعهدآور نیست.

بندگی و بردگی نظام اسلامی در سند 2030 / سند ننگین 2030 باید حذف شود

کبری خزعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به معاهده 2030 اظهار کرد:‌ این سند به معنای تغییر جهان مطابق الگوی غرب است که ادامه برنامه 2015 محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه تمام کشورهایی که تا سال 2015 گفتمان‌سازی را انجام داده بودند در نیویورک جمع شدند و رؤسای جمهور تعهد دادند به طوری که در این سند 17 بار کلمه «متعهد می‌شویم» و بالغ بر 150 بار عنوان «ما تضمین می‌کنیم» ذکر شده است.

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سند ملی از سال 90 معطل بوده است گفت: در سند ملی گفته شده بود که می‌خواهیم انسانی مؤمن، متعهد، خداباور، معادباور، مسؤول، پرکار، فعال، دلسوز، مهربان، خدمت‌گزار، مجاهد، منتظر ظهور و پرتلاش مطابق نظام معیار اسلامی باشد در حالی که در سند 2030 در حد یک خط انسانی مهربان، دلسوز، فداکار و جهان‌اندیش ذکر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تغییرات و تحولات برای دانش‌آموز، دانشجو و استاد در این سند مطابق الگوی سکولار غربی است به طوری که نگرش، بینش، روش و برنامه عمل آنها با الگوی غربی تطابق دارد. در این سیستم نظارت به یونسکو سپرده شده و برنامه و هدایت با او است ولی مشارکت در اجرا همراه نظارت و شاخص آنها با ما است.

خزعلی عنوان کرد: در این عرصه بندگی و بردگی کامل از سوی نظام اسلامی اعلام شده در حالی که مسؤولان در حال اعلام هستند که این سند تعهدآور نیست.

وی با بیان اینکه سند 2030 بسیار ننگین است و باید حذف شود گفت: سند ملی کشور از سال 90 روی زمین مانده است و سند بیگانه در شهریور 2015 تصویب شده و همان زمان در دولت تصویب و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی از این امر بی‌اطلاع بودند و تنها دولت تعهد داده و پس از تعهد عملی و ابلاغ کرده است.

 وی عنوان کرد: این سند قابل اصلاح نیست زمانی که سند ملی داریم چرا سند بیگانه را تحمیل کنیم بنابراین به هیچ وجه این سند قابل قبول نیست.

خزعلی یادآور شد: بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور باید در این خصوص لایحه ای به مجلس ارسال و مجلس در کمیسیون‌ها این سند را مطرح کرده و سیر قانونی دنبال می شد.

وی ادامه داد: مردم در طومارهای خود بیان کردند کسانی که این مسیر را طی کردند باید در محاکم قضایی پاسخگو باشد تا کسی جرأت نکند با مردم ما اینگونه رفتار کند و به شعور مردم اهانت شود و مردم را فریب دهد.

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:‌ این سند اساس دین، فرهنگ و خانواده را نابود می‌کند و یونسکو ادعای مستقل بودن دارد در حالی که مستقل نیست.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول