اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های فارس مطرح کرد

یک هزار و 138 زندانی چشم‌انتظار حمایت خیرین/ انتقال زندان عادل‌آباد به خارج از شیراز/ قاتل سرباز زندان خارج از نوبت قصاص شد

مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: به زندان افتادن سرپرست خانوار، معضلاتی برای خانواده ایجاد کرده و فرزندان را هم به سمت بزهکاری سوق می‌دهد.

یک هزار و 138 زندانی چشم‌انتظار حمایت خیرین/ انتقال زندان عادل‌آباد به خارج از شیراز/ قاتل سرباز زندان خارج از نوبت قصاص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید حشمت‌الله حیات‌الغیب مدیرکل زندان‌های استان فارس ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرساله جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در شیراز برگزار می‌شود و امسال نیز این مراسم با حضور خیرین و مسؤولان استانی، 19 خردادماه همزمان با میلاد امام حسن (ع) در هتل بزرگ شیراز و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

حیات‌الغیب با اشاره به اینکه از سال 81 تاکنون زمینه آزادی 7 هزار و 500 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیّرین فراهم شده است، ادامه داد: در جشن گلریزان امسال از خیرین تقاضا داریم که آزادی یک هزار و 138 زندانی جرایم غیرعمد را تحقق بخشند.

وی افزود: از این تعداد 54 نفر خانم و یک هزار و 84 نفر مرد هستند که 50 نفر به دلیل حوادث رانندگی، 33 نفر حوادث کارگاهی، 20 نفر شبه قتل، 803 نفر محکومیت مالی، 207 نفر مهریه و 25 نفر برای نفقه در زندان هستند.

حیات‌الغیب با بیان اینکه زندان یک واقعیت تلخ است که با آزادی یک نفر 2 خانواده از گرفتاری نجات پیدا می‌کنند تاکید کرد: به زندان افتادن سرپرست خانواده، معضلاتی برای خانواده ایجاد کرده و فرزندان را هم به سمت بزهکاری سوق می‌دهد.

مدیرکل زندان‌های استان فارس خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 412 نفر زندانی جرایم غیرعمد که 400 نفر آقا و 12 نفر خانم بودند و جمع بدهی‌شان به 54 میلیارد تومان می‌رسید با تخفیف 28 میلیارد تومانی شاکیان و کمک خیِّرین و ستاد دیه استان آزاد شدند.

وی تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در 2 ماهه اول سال جاری را 112 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 5 نفر خانم و 107 نفر آقا بودند که جمع بدهی‌شان 10 میلیارد تومان بود که 5 میلیارد تومان از طریق پیگیری کمیته صلح و سازش و با گذشت شاکیان مورد بخشش قرار گرفت و مابقی نیز از طریق ستاد دیه فراهم شد.

حیات‌الغیب متذکر شد: در سال‌های اخیر با اصلاح برخی قوانین، اجباری کردن بیمه شخص ثالث، آموزش و آگاه‌سازی به مردم، ورودی حوادث رانندگی به زندان‌ها از روزی 60 نفر به روزی 2 نفر کاهش پیدا کرده و در حال حاضر ورودی زندانیان جرایم غیرعمد به روزی 10 تا 15 نفر می‌رسد.

وی به اهمیت رسانه‌ها در پیشگیری از جرم و ترغیب خیرین برای کمک به زندانیان نیز اشاره کرد.

مدیرکل زندان‌های استان فارس در بخش دیگر سخنانش در پاسخ به خبرنگاران به حادثه قتل سربازی در زندان عادل‌آباد گفت: سِیر پرونده سپری شده و قاتل خارج از نوبت قصاص شد.

وی در خصوص انتقال زندان عادل‌آباد به خارج از شهر شیراز تصریح کرد: زمینی به مساجد 200 هکتار در جعفرآباد سند خورده که با تخصیص ردیف بودجه و حمایت دولت، ساخت و ساز ساختمان جدید زندان شروع خواهد شد.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول