اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

عبدالملکی در مناظره بررسی عملکرد اقتصادی دولت:

روحانی با وعده‌های اقتصادی رأی آورد ولی در این حوزه هیچ اتفاقی رخ نداد/ ۴ سال است در حوزه مسکن دچار رکود هستیم

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) در مناظره بررسی عملکرد اقتصادی دولت، گفت: روحانی سال ۹۲ صرفا بر اساس وعده‌های اقتصادی رأی آورد ولی در ۴ سال گذشته در حوزه اقتصادی عملا هیچ اتفاقی رخ نداده است.

روحانی با وعده‌های اقتصادی رأی آورد ولی در این حوزه هیچ اتفاقی رخ نداد/ ۴ سال است در حوزه مسکن دچار رکود هستیم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) در مناظره بررسی عملکرد اقتصادی دولت در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، گفت: روحانی سال 92 صرفا بر اساس وعده‌های اقتصادی رأی آورد ولی در 4 سال گذشته در حوزه اقتصادی عملا هیچ اتفاقی رخ نداده و دولت یازدهم اقتصاد را به سمت از بین رفتن ریل گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم با این روند، ما را به ونزوئلا تبدیل می‌کند، اظهار داشت: رویکرد فعلی در حوزه اقتصاد نباید ادامه پیدا کند و پیشنهاد من تغییر دولت است زیرا اینکه کارگران شعار عزا عزا سر می دهند نشانه سیگنال‌های بدی است.

عبدالملکی عنوان کرد: امروز مردم ما با توجه به عملکرد دولت، هم اشتغال پیدا نکردند و هم فرصت‌های شغلی را از دست دادند، مردم هم فقیرتر و هم بدهکارتر شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه 4 سال است در حوزه مسکن دچار رکود هستیم، گفت: با توجه به این وضعیت اقتصادی و بانکی معلوم نیست دولت دوازدهم چگونه می‌خواهد این وضعیت را جمع کند.

عبدالملکی ادامه داد: اگر امروز رشد اقتصادی هست به دلیل فروش نفت خام است که نمی‌توانیم پول آن را بگیریم.

وی افزود: صندوق‌های بازنشستگی ما قبل از دولت تقریبا ورشکست بودند الان ورشکسته‌تر هستند. بدهی دولت به شبکه بانکی 80 میلیارد تومان در سال 92 بود و الان 180 میلیارد تومان است. شبکه بانکی ما در پایان دولت یازدهم در شرف ورشکستگی است و بانک‌های ما در حال حاضر 350 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند و این درحالی است که کل هزینه بانکی ما 70 هزار میلیارد است و این به این معنی است که بانک‌های ما 5 برابر ظرفیت پولی بدهکارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: ما از آقای عبده تبریزی مشاور وزیر مسکن می‌خواهیم زحمت بکشند و به وزرا مشاوره ندهند، زیرا 4 سال پیش آقای آخوندی در جلسه رأی اعتماد به مجلس اعلام کرد که طرح مسکن مهر طرح خود بنده بوده است اما بعد از آن دیدیم که نظر وی درباره مسکن مهر تغییر کرد.
جای نگرانی دارد که 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور تنها به تعداد اندکی افراد به صورت وام پرداخت می‌شود و همین افراد با قرار دادن آنها در بانک بهره می‌گیرند همین باعث می شود که شبکه بانکی بدهکارتر شود.

شایان ذکر است، مناظره بررسی عملکرد اقتصادی دولت یازدهم به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

عبدالملکی گفت: سال ۹۲ اعلام کردیم وضع اقتصاد خراب است و اگر نامزدی نمی‌تواند آن را اصلاح کند و باعث پیشرفت شود ثبت نام نکند نه اینکه بگوید ۱۰۰ روزه اقتصاد را درست می‌کند و بعد ۱۳۰۰ روز بگوید من کی چنین چیزی گفتم؟!

وی خطاب به دولتمردان افزود: اگر می‌دانستید اقتصاد فاجعه است پس چرا آن را تحویل گرفتید؟ اگر نمی‌دانستید که فاجعه است پس بی‌سوادید، اگر می‌دانستید و برنامه نداشتید پس خائن هستید.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: در سال ۹۵ وابستگی ما به نفت دوبرابر شده و این یعنی رفتن به سمت ونزوئلا؛ حجم پول ۲ و نیم برابر شده و چون این پول به جیب توده مردم نرفته و به درصد کمی که یک درصد هم نیستند بصورت وام داده شده تورم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی اظهار داشت: با این وضعیتی که دولت یازدهم ایجاد کرده خدا به داد دولت دوازدهم برسد، پیشرفت مسکن در این دولت ۶ درصد بوده است. آقای عبده تبریزی می‌گوید که اگر ثابت شود آخوندی گفته مسکن مهر طرح من بوده گردنم را می‌زنم ولی اسنادش موجود است که چنین حرفی را زده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول