اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت/

تحقق نخستین خواسته دانشگاه آزادی‌ها از ولایتی/ تحولات در دانشگاه آزاد کلید خورد

هفته گذشته رئیس دانشگاه آزاد تغییر کرد و دانشجویان و اعضای هیات علمی این دانشگاه، تغییر در ریاست دانشگاه را آغازی برای ایجاد تحولات در دانشگاه آزاد می‌دانند.

تحقق نخستین خواسته دانشگاه آزادی‌ها از ولایتی/ تحولات در دانشگاه آزاد کلید خورد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، شاید بتوان مسئله تغییر ریاست دانشگاه آزاد را مهم‌ترین اتفاق رخ داده در هفته گذشته دانست.

در حالیکه برخی دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد و کارشناسان آموزشی از زمان حضور علی اکبر ولایتی در رأس هیأت مؤسس این دانشگاه درخواست ایجاد تغییر در دانشگاه آزاد را داشتند، اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد در هفته گذشته با برگزاری یک جلسه فوری با اکثریت آرا به برکناری حمید میرزاده رأی دادند.

بنابراین میرزاده که از سال 92 ریاست دانشگاه آزاد را برعهده داشت، کرسی ریاست را تحویل داد و علی‌محمد نوریان به عنوان سرپرست موقت دانشگاه آزاد منصوب شد.

در متن حکم علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد خطاب به علی‌محمد نوریان سرپرست موقت این دانشگاه آمده است: با عنایت به مصوبه جلسه فوق‌العاده هیئت امنا سوم اردیبهشت 96، حضرتعالی به عنوان سرپرست موقت دانشگاه آزاد اسلامی منصوب می‌شوید. تا انشاءالله بر اساس مصالح عالیه جمهوری اسلامی ایران و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری(حفظه‌الله تعالی) در جهت اعتلای علم و فرهنگ این مرز و بوم و ساماندهی امور این دانشگاه نهایت کوشش را مبذول فرمایید.

* ماراتن 950 هزار نفری کارشناسی ارشد

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 96 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد.

تعداد 878 هزار و 381 داوطلب برای آزمون کارشناسی ارشد ثبت‌نام کردند و تعداد 71 هزار و 774 داوطلب علاوه بر کد رشته امتحانی اول،‌ علاقمندی خود را برای کد رشته امتحانی دوم نیز اعلام کردند که برای این داوطلبان نیز کارت آزمون صادر شد و آزمون برای تعداد 950 هزار و 162 داوطلب برگزار شد.

* تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران به عرصه نمایش گذاشته شد

پرویز کرمی رئیس کمیته اطلاع رسانی پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، با اشاره به اجرای منویات مقام معظم رهبری در مورد توجه به حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون چهار دوره «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» را با موفقیت از سال 92تا 95 برگزار کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به نتایج به‌دست آمده و رضایت مراکز علمی ، فناوری و پژوهشی کشور و همچنین سازندگان و تولید کنندگان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرانی از این اقدام، «پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» نیز از 4 تا 7 اردیبهشت ماه سال 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران سالن‌های خلیج فارس، میلاد، 40و 41 برگزار شد.

* دستگاه برش‌نگاری و و ربات انسان نمای سورنا رونمایی شدند

 با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی از دو طرح کلان ملی دستگاه برش نگاری با نشر پوزیترون مخصوص تصویربرداری از حیوانات کوچک و ربات انسان نمای سورنا مینی انجام شد.

رونمایی از این طرح‌ها در حاشیه مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد ازمایشگاهی ساخت ایران در نمایشگاه بین المللی تهران صورت گرفت.

* دومین جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد برگزار شد

دومین جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد (ابن سینا) با حضور اشرف بروجردی معاون رئیس جمهور و رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران، حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام حجتی کرمانی، حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات، جمعی از معاونان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و واحد علوم تحقیقات و جمعی از مولفان، ناشران و صاحب‌نظران در این حوزه برگزار شد.

* انتصابات آموزش عالی

محمد فرهادی وزیر علوم در حکمی حسین عسگریان ابیانه را به عنوان معاون مالی و اداری وزیر علوم منصوب کرد.

پیش از این محمدحسین امید معاون مالی و اداری وزیر علوم بود که پس از انتصاب وی به عنوان رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در سمت سرپرستی معاونت مالی و اداری فعالیت کرد و به گفته وزیر علوم به دلیل ضرورت فعالیت بیشتر در دانشگاه علمی‌کاربردی، حسین عسگریان ابیانه جایگزین وی در معاونت مالی و اداری وزارت علوم شد.

همچنین محمد رفیعی از سوی محمد فرهادی به سمت رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی منصوب شد.

در نامه جداگانه‌ نیز از محمدرضا سنگی رئیس سابق پارک علم و فناوری استان مرکزی تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول