اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت

جای خالی خبرنگاران در مهم‌ترین نشست دانشگاهی و تغییر مدیریتی در وزارت علوم در آستانه انتخابات

نشست‌های رؤسا و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها برگزار شد ولی باز هم جای خبرنگاران خالی بود، همچنین در هفته گذشته وزیر علوم رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای را تغییر داد، دو مشاور منصوب کرد و از تغییر معاون مالی اداری خبر داد.

جای خالی خبرنگاران در مهم‌ترین نشست دانشگاهی و تغییر مدیریتی در وزارت علوم در آستانه انتخابات

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نشست‌های رؤسا و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها در وزارت علوم و دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد ولی باز هم جای خبرنگاران در نشست‌های مهم دانشگاهی خالی بود و وزارت علوم از نمایندگان رسانه‌ها برای این 2 نشست دعوت نکرد.

* انتصابات آموزش عالی

«ذوالفقار یزدان‌مهر» با حفظ سمت قبلی مشاور وزیر علوم شد

با حکم محمد فرهادی وزیر علوم، ناصر شمس به عنوان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای منصوب شد.

وزیر علوم با صدور حکمی مسعود شفیعی رئیس سابق دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای را به سمت مشاور وزیر علوم در امور آموزش‌های مهارتی منصوب کرد.

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد با صدور احکام جداگانه‌ای اعضای کمیته شهریه دانشگاه آزاد را منصوب کرد.

بر این اساس، علیرضا صامت سرپرست معاونت دانشجویی فرهنگی، امین قاسم بگلو مدیرکل خدمات سلامت، حسین بدیعی دفتر برنامه و بودجه، مصطفی دعاگویی مدیرکل حوزه ریاست، حسین زاده لطفی معاون آموزشی تحصیلات تکمیلی، مرتضی احسانی معاون اداری و مالی و فریدون رهنما رودپشتی معاون اقتصادی دانشگاه به عنوان اعضای کمیته شهریه دانشگاه آزاد انتخاب شدند.

* تغییر مدیریتی در وزارت علوم

محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه نشست علمی و فناوری ایران و ایتالیا در جمع خبرنگاران از تغییر در حوزه معاونت مالی و اداری وزارت علوم خبر داد و گفت: در چند روز آینده فرد دیگری جایگزین محمدحسین امید در معاونت مالی و اداری می‌شود.

فرهادی گفت: امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی است که در پایان سال گذشته دلیل مشغله مالی در وزارت علوم باید امور مالی را پیگیری می‌کرد ولی حالا برای اینکه فعالیت بیشتری در دانشگاه علمی کاربردی داشته باشد کار سرپرستی معاونت مالی و اداری را به شخص دیگری می‌سپاریم.

* مراسم رونمایی و اکران مستند «پرزیدنت آکتور سینما» در دانشگاه شریف لغو شد

پس از فشار مسئولان دانشگاه شریف برای لغو مراسم رونمایی از مستند فروشنده در این دانشگاه، مراسم رونمایی و اکران مستند «پرزیدنت آکتور سینما» نیز لغو شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه شریف ضمن اعلام این خبر در کانال خود اعلام کرد که دانشگاه پس از ماجراهای لغو اکران مستند فروشنده، مصوبه قبلی خود را تغییر داده و اختیار اعطای مجوز برای برنامه‌های اکران را نیز از معاونت فرهنگی گرفته و به هیات نظارت بر تشکل‌ها بازگرداند. مجوز این برنامه اما پیش از این تصمیم هیات نظارت بر تشکل‌ها اخذ شده بود.

* نشست علمی فناوری ایران و ایتالیا برگزار شد

نشست علمی و فناوری ایران و ایتالیا با حضور محمد فرهادی وزیر علوم کشورمان و فدیلی وزیر آموزش دانشگاهی و پژوهش کشور ایتالیا در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این نشست مسئولان دو کشور بر تبادل اطلاعات علم و فناوری و امور آموزشی دانشگاه‌ها با یکدیگر تأکید کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول