اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

نقد و بررسی «آرام می‌گیریم» در خبرگزاری فارس/۳

نامه قدردانی خانواده مدافعان حرم از «آرام می‌گیریم»/ پخش تیتراژ سریال در استادیوم آزادی

رسول شادمانی از نگارش نامه‌ای توسط خانواده شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت: بعد از پخش سریال نامه‌ای از خانواده شهدای مدافع حرم به دستم رسید که از تولید «آرام می‌گیریم» تشکر کرده بودند.

نامه قدردانی خانواده مدافعان حرم از «آرام می‌گیریم»/ پخش تیتراژ سریال در استادیوم آزادی

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، نشست نقد و بررسی سریال «آرام می‌گیریم» با حضور روح‌الله سهرابی کارگردان، مجید اکبری و محدثه قبادی (بازیگران) و رسول شادمانی روابط عمومی سریال به همت خبرگزاری فارس برگزار شد.

«رسول شادمانی» روابط عمومی سریال «آرام می‌گیریم» در ابتدای این نشست گفت: حضور شخصیت مجتبی و لیلا در ابتدا در فیلمنامه نبود و  سهرابی کارگردان این سریال این دو شخصیت را به خاطر خواسته دلی خود خلق کرد و در ادامه به دنبال بازیگرانی توانمند بود که قبادی و اکبری را انتخاب کرد.

وی ادامه داد: این دو بازیگر نیز با کمترین حاشیه و مشکل انتظارات کارگردان را برآورده کردند و در جایی نویسنده اثر آقای فرهودی،‌ گفت اضافه شدن این دو شخصیت در جهت داستان بسیار خوب بود. از طرفی این موضوع ریسک بزرگی بود و اینکه «آرام می‌گیریم» در صدر انتخاب‌های مردمی در برنامه «سین مثل سریال» قرار گرفت مشخص کرد که ذائقه مردم ما به سمت سریال‌های اینچنینی است.

 

شادمانی ادامه داد: مخاطبان بسیاری هنگام دیدن این سریال گریه می‌کردند و این باید اتفاقی آموزنده برای مدیران تلویزیون ما باشد که چرا ما مدام در تلاش هستیم تا ذائقه مخاطب را تغییر دهیم؟! در صورتی که مخاطبین ما ذائقه مشخصی دارند و به تصویر کشیدن سریالی مثل «آرام می‌گیریم» می‌تواند الگویی برای مدیران ما باشد و اگر هدف کلی‌مان در به تصویر کشیدن آثار نمایشی، اشاعه فرهنگ باشد، ما در این زمینه درست عمل کردیم.

مدیر روابط عمومی انجمن سینمایی دفاع مقدس درباره شخصیت‌های مجتبی و لیلا افزود: از همان ابتدا نگران این بودیم که نکند اضافه کردن دو شخصیتی که به موازات داستان و کاملا جدا از سایر کاراکترها پیش می‌روند، باعث شود تا مخاطب آن را پس بزند؟ اما تنها فردی که روی این ماجرا اصرار می‌کرد روح‌ الله سهرابی بود چرا که از نتیجه کار خود مطمئن بود. اگر مدیران قصد درس گرفتن از اتفاق‌ها را داشته باشند، تولید این سریال بهترین الگوی موجود بود.

شادمانی با اشاره به مشکلاتی که برای این دست آثار پیش می‌آید، گفت: این کاملا طبیعی است که در تولید چنین سریالی مشکلاتی هم پیش بیاید چرا که مدت‌ بسیاری است در تلویزیون چنین سریالی نشان داده نشده است و مدیر شبکه،‌ نویسنده و اغلب افراد نگران بازخوردهای حاصله از این سریال بودند.

وی افزود: اگر کاستی‌هایی در تولید این سریال وجود داشت به خاطر جدید بودن ژانر آن در تلویزیون بود و ما در این سریال شاید حتی 50 درصد از توانایی‌های سهرابی را هم ندیده باشیم.

 

شادمانی با اشاره به اتفاقات غیرمنتظره در زمان پخش این سریال، گفت: حتی یادم است بین دو نیمه مسابقه فوتبالی که میان دو تیم پرسپولیس و استقلال خوزستان برگزار شد ترانه میانی سریال «آرام می‌گیریم» که روی صحنه شهادت مجتبی فامنین گذاشته شده بود از بلندگوهای استادیوم آزادی پخش شد و تعجب همه را به خود جلب کرد.

وی درباره سکانس شهادت فامنین در این سریال گفت: لحظه‌ای که تیر به قلب او می‌خورد اولین تصویری که در ذهنش نقش می‌بندند دوقلوها و همسرش است و همین باعث رنجش مخاطب و ارتباط خوبی که مخاطب با این صحنه گرفت شده است. حتی مادرم مدام از من درباره پایان این سریال و اینکه آیا مجتبی شهید می‌شود یا نه می‌پرسید و دفعه آخر در خلوت همین سوال را از من کرد که پاسخ ندادم.

شادمانی افزود: مخاطب امروز را می‌توان طوری پرورش داد که هم نگران آینده و سرنوشت شخصیت خرم‌سلطان باشد و هم نگران سرنوشت لیلای «آرام می‌گیریم». در حقیقت ما و متولیان امر تعیین می‌کنیم که مخاطب به چه سمتی برود.

مدیر روابط عمومی انجمن سینمایی دفاع مقدس در پایان گفت: بعد از پخش سریال، نامه‌ای از خانواده شهدای مدافع حرم به دستم رسید که از تولید «آرام می‌گیریم» تشکر کرده بودند. مدتی به این فکر می‌کردم که با این نامه چه کنم و می‌خواستم بهترین پاسخ و رفتار را داشته باشم که دیدم از سمت آزاده‌ها و جانبازان نامه‌ای دیگر به دستم رسید و از آنجایی که وظیفه‌ام ایجاب می‌کرد خواهش کردم که نام دقیق جانبازان را به همراه کد جانبازیشان برایم ارسال کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول