اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

نایب رئیس اتحادیه عربی اصناف مصر در گفت‌وگو با فارس:

اقتصاد مصر به دلیل تأثیر از سیاست‌های اقتصادی آمریکا با رکود مواجه است

رئیس اتحادیه عربی اصناف مصر ارتباط قاهره با سیاست‌های اقتصادی آمریکا را موجب فلج شدن اقتصاد مصر خواند و گفت: اشتباهات دولت کنونی مصر می‌تواند سرنوشت رژیم حسنی مبارک را برای آن رقم بزند.

اقتصاد مصر به دلیل تأثیر از سیاست‌های اقتصادی آمریکا با رکود مواجه است

«زینب فؤاد»، نایب رئیس اتحادیه عربی اصناف مصر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره با اشاره به اصرار دولت مصر بر سیاست های اقتصادی که درد و رنج شهروندن فقیر جامعه را بیشتر می کند، گفت: این سیاست ها شکاف بین حاکمیت و ملت را بزرگ تر کرده است.

فؤاد گفت: وقتی که شهروندان احساس امنیت اقتصادی نکرده و برای تامین معیشت خود و خانواده هایشان با مشکل مواجه هستند از سیاست های دولت احساس رضایت نمی کنند.

وی ضمن درخواست از دولت شریف اسماعیل برای اجتناب از تکرار اشتباهات دولت های سابق مصر گفت: کابینه های حسنی مبارک در نهایت با اشتباهات خود انقلابی مردمی را رقم زدند که به سرنگونی رژیم وی منجر شود.

مسئول مصری گفت: مصر در معرض خطر تروریسم است و ارتش مصر در بسیاری از صحنه های مبارزه با تروریسم و مهم ترین آن در شمال سینا پیروز بوده است اما در عین حال دولت مصر فراموش کرده که فقر و ناامنی اقتصادی و اجتماعی یکی از عوامل در پیدایش و سربازگیری گروه های تروریستی است.

وی افزود: شهروند مصری وقتی گرسنه باشد و آینده خانواده خود را تیره و تار ببیند، فریب خواهد خورد و درصدد انتقام گیری از سیاست های اقتصادی دولت برخواهد آمد.

فؤاد گفت: دولت مصر که در حال یکسره کردن کار تروریسم است باید یقین پیدا کند که تروریسم صرفا یکی از محورهای توطئه علیه دولت است و تحریم ها و مشکلات اقتصادی از جمله دیگر محورهاست.

مسئول مصری تاکید کرد: دولت مصر باید سیاست هایی اتخاذ کند که توطئه ها برای فروپاشی اقتصادی مصر را سرنگون کند.

وی افزود: صدها کارخانه در مصر که از بزرگ ترین کارخانه های تولید در همه خاورمیانه بوده و قدمت آن به دهه شصت قرن گذشته بازمی گشت، تعطیل شده است.

فؤاد گفت: این کارخانجات را جمال عبدالناصر تاسیس کرده بود اما انور سادت و حسنی مبارک آنها را فروخته و تعطیل کردند با وجود اینکه دستاورد مالی داشته و پشتیبان اقتصادی خوبی از مصر در جنگ با صهیونیست ها بود.

مسئول مصری گفت: امروز مصر باید برای بازگشایی دوباره این کارخانه ها کار کند تا با از سرگیری تولید خود به نفع میلیون جوان بیکار مصری عمل کرده و با جذب آنها در بازار کار موجبات پیشرفت مصر را فراهم کند.

وی تصریح کرد: ارتباط مصر طی چند دهه گذشته با سیاست های اقتصادی آمریکا و پیروی آن از سیاست های صندوق پول و بانک بین المللی اقتصاد مصر را فلج کرد.

فؤاد گفت: اکنون وقت خروج مصر از رکود اقتصادی فرا رسیده تا خود را از سرسپردگی اقتصادی بیرون کشد همن گونه که برای خروج از سرسپردگی سیاسی تلاش می کند.

مسئول مصری بر ضرورت شراکت اقتصادی مصر با کشورهایی مثل روسیه که به دنبال تحمیل شروط استعماری خود نیستند، تاکید کرد و گفت: مصر در حال حاضر باید به دنبال تولید مایحتاج خود باشد اما این امر زمانی ممکن است که سیاست ها مطابق میل جمعی از تجار که بیشتر از قدرت مصر حساب های بانکی شان برایشان اهمیت دارد، اتخاذ نشده باشد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول