اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سعیدی:

درایت و مدیریت آیت‌الله واعظ طبسی مانع دوقطبی شدن مشهد شد/ آیت‌الله طبسی در قضیه فتنه 88 با کنار گذاشتن ملاحظات به میدان آمد

امام‌جمعه قم گفت: خراسان رضوی ومشهد مقدس استعداد قطبی شدن را داشت اما با درایت و اقتدار آیت‌الله طبسی زمینه برای تفرقه فراهم نشد چرا که مدیریت وی مانع این موضوع شد.

درایت و مدیریت آیت‌الله واعظ طبسی مانع دوقطبی شدن مشهد شد/ آیت‌الله طبسی در قضیه فتنه 88 با کنار گذاشتن ملاحظات به میدان آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی عصر امروز در کنگره بزرگداشت عالم مجاهد واقف حاج شیخ عباس واعظ طبسی که در تالار نور برگزار شد، با اشاره به آیات وفای به عهد عنوان کرد: این آیه به مؤمنانی که پیامبر اکرم(ص) را الگوی رفتاری خودشان قرار دادند و از عهد پیمانی که با خداوند بسته بودند، متزلزل نشدند، اشاره دارد.

امام جمعه قم، هدف بزرگ‌مردان خدا را در سه بخش برشمرد و افزود: تعلیم و تربیت، مبارزه با جهل، مبارزه با ظلم و ظالمان و تلاش برای برقراری نظام عادلانه از جمله اهداف بزرگ‌مردان خدا را شامل می‌شود.

سعیدی با تأکید بر اینکه خداوند برای اینکه مؤمنان برای رسیدن به اهداف خود به ویژه سومین هدف تلاش کنند از آن‌ها پیمان گرفت، گفت: این معیارها می‌تواند سبب ارزش‌گذاری آثار وجودی دین شود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله واعظ طبسی از چهره‌هایی بود که همواره تلاش کرد این موارد را رعایت کند، یادآور شد: وی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رنج‌های بسیاری برای این انقلاب تحمل کرد و همه عمر خود پس از انقلاب را در راه خدمت و محرومیت‌زدایی از سربازان خداوند طی کرد چراکه این امر دغدغه وی بود.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه آیت واعظ طبسی امین امام خمینی(ره) بود، بیان کرد: یکی از برجستگی‌های مهم وی مسؤولیت‌پذیری بود، به‌طوری‌که وقتی مسؤولیتی به عهده می‌گرفت، با قدرت و قوت انجام می‌داد و نمونه این ادعا، به عهده گرفتن سه مسؤولیت بزرگ تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و ریاست حوزه علمیه خراسان است.

سعیدی با بیان اینکه موقوفاتی که در زمان طاغوت، ظالمانه از بین می‌رفت و در راه خوش‌گذرانی رژیم پهلویی و درباریان هزینه می‌شد، گفت: آیت‌الله طبسی با قدرت و قاطعیت همراه با حکمی که از طرف امام خمینی(ره) گرفتند، موفق به بازگرداندن بسیاری از این اراضی شدند.

وی با ابراز تأسف نسبت به بی‌اطلاعی برخی از مردم در خصوص اقدامات انجام شده از سوی آیت‌الله طبسی اضافه کرد: در حال حاضر میلیون‌ها زائر از برکات ناشی از خدمات انجام شده آیت‌الله طبسی برخوردار هستند.

امام‌جمعه قم گفت: مشهد و خراسان رضوی استعداد قطبی شدن را داشت اما با درایت و اقتدار آیت‌الله طبسی زمینه برای تفرقه فراهم نشد چراکه مدیریت وی مانع این موضوع شد.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله طبسی هرگز به فعالیت‌های کوچک و جزئی رضایت نمی‌داد به طوری‌که برای همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها به‌خصوص برای بارگاه امام رضا(ع) بهترین‌ها را می‌خواست و می‌ساخت یادآور شد: وی از آن دسته افراد بلندهمت بود که خود را درگیر کارها و مراجعات موردی نمی‌کرد بلکه همیشه به کارهای کلان و بنیادی می‌اندیشید و از مراجعات و پرداختن به خواسته‌هایی پرهیز داشت که این امر سبب ایجاد انتقاد برخی شده بود.

سعیدی ادامه داد: آیت‌الله طبسی با برخی از این افراد همچون مقام معظم رهبری رفاقت داشتند اما در جریان فتنه وی به فرموده مقام معظم رهبری، همه ملاحظات را کنار گذاشتند و وسط میدان آمدند که این امر سبب شد تا مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود، آیت‌الله واعظ طبسی(ره) را انسانی صریح مؤمن عنوان کنند.

انتهای پیام/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول