اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

خاکی در گفت‌وگو با فارس:

عدم توجه رئیس جمهور به بودجه، مسابقات، نمایشگاه و خادمان قرآن نشانه کم‌لطفی دولت به قرآن است

قاری بین‌المللی قرآن کشورمان گفت: وقتی حضور نیافتن رئیس جمهور در نمایشگاه و مسابقات بین‌المللی قرآن، همایش تجلیل از خادمان قرآن و کاستی‌ها در تحقق بودجه را جمع‌بندی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که دولت در موضوع قرآن کم‌لطفی می‌کند.

عدم توجه رئیس جمهور به بودجه، مسابقات، نمایشگاه و خادمان قرآن نشانه کم‌لطفی دولت به قرآن است

به گزارش خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس، مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم هر سال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می‌شد که امسال به دلیل عدم حضور رئیس جمهور برپایی این مراسم به تعویق افتاد و با وجود گذشت 8 ماه از موعد مقرر همچنان زمان دقیق برگزاری این همایش مشخص نیست.

اهمیت حضور رئیس جمهور در همایش تجلیل از خادمان قرآن تبیین شود

رحیم خاکی قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به عدم برگزاری همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم، اظهار داشت: سال گذشته نیز همایش تجلیل از خادمان قرآن بدون حضور رئیس جمهور برگزار شد و امسال هم تاکنون این مراسم برپا نشده است که به نظر من یکی از مهم‌ترین دلایل عدم حضور رئیس جمهور در چنین مراسم‌هایی عدم پیگیری‌های مناسب و اطلاع‌رسانی دقیق به آقای روحانی است.

وی با بیان اینکه باید اهمیت حضور رئیس جمهور در تجلیل از خادمان قرآن تبیین شود، افزود: مشاوره‌های ضعیفی که به رئیس جمهور داده می‌شود و پیگیری نکردن رسانه‌ها و مطالبه‌گر نبودن جامعه قرآنی موجب بروز چنین مشکلاتی شده است.

تجلیل از خادمان قرآن کمترین کار دولت است

خاکی با اشاره به اینکه ما نه تنها در همایش تجلیل از خادمان قرآن بلکه در چند دوره مسابقات بین‌المللی قرآن هم شاهد حضور نیافتن رئیس جمهور بودیم، خاطر نشان کرد: با توجه به تقویم و زمان برگزاری همایش تجلیل از خادمان قرآن دفتر ریاست جمهوری باید به این موضوع احترام بگذارد و بداند جامعه قرآنی وظیفه مهمی بر گردن دارند و فعالیت‌های قرآنی هم بدون هیچ چشم‌داشت مادی صورت می‌گیرد بنابراین تجلیل از خادمان قرآن کمترین کاری است که دولت‌ها می‌توانند در قبال بخش ارزشمندی از جامعه انجام دهند.

وی به عدم حضور رئیس جمهور در مصلا و نمایشگاه قرآن اشاره کرد و گفت: شاهد هستیم که آقای روحانی در برنامه‌هایی که چندان ارزشمند هم نیست حضور می‌یابد اما در برنامه‌های قرآنی حضوری شایسته ندارد که فکر می کنم پیگیری‌های اجرایی ضعیف است؛ یعنی اگر وزرات ارشاد در تقویم اجرایی خود مراسم تجلیل از خادمان قرآن را قرار می‌دهد باید در موعد مقرر این مراسم را برگزار کند و اگر شخص رئیس جمهور بنا به هر دلیلی حضور نیافت، با حضور معاون رئیس جمهور به وعده خود عمل کند.

دولت در موضوع قرآن کم‌لطفی می‌کند

قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه عدم برگزاری همایش تجلیل از خادمان قرآن برازنده نظام جمهوری اسلامی نیست، گفت: وقتی حضور نیافتن رئیس جمهور در همایش تجلیل از خادمان قرآن و مسابقات بین‌المللی قرآن و کاستی‌ها در پیگیری و تحقق بودجه قرآنی را جمع‌بندی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که دولت در موضوع قرآن کم‌لطفی می‌کند.

خاکی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم آقای روحانی چنین روحیه‌ای داشته باشد که به موضوعات قرآنی کم‌اهمیت باشد، تصریح کرد: معاونت برنامه و بودجه هیچ تخصیص اعتباری برای برنامه‌های قرآنی نداشتند در حالی که بسیاری از مؤسسات قرآنی با توقع کمک حداقل دولت فعالیت‌های بزرگی انجام دادند اما در 2 سال اخیر هیچ حمایتی از آن‌ها نشده که این امر موجب دلزدگی فعالان قرآنی شده و این تصور را ایجاد می‌کند که دولت عمدی یا سهوی به فعالیت‌های قرآنی کم توجه است.

وی با گلایه از رسانه‌ها نیز افزود: رسانه‌ها باید به مطالبات قرآنی توجه کنند؛ اگر اتفاق دیگری در حوزه‌های دیگر می‌افتاد صدها مقاله و گزارش کار می‌شد اما وقتی موضوع کلان و مهمی مثل بودجه قرآنی کشور یا عدم برگزاری مراسم ملی مطرح می‌شود، برخی رسانه‌ها ورود پیدا نکرده و خود را به زحمت نمی‌اندازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول