اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی کارگاه خیاطی مرکز نیکوکاری قدس انجام می‌شود

تولید لباس فرم شرکت‌های صنعتی سیرجان توسط مددجویان کمیته امداد

بهره‌برداری از کارگاه خیاطی مرکز خیریه مسجد قدس سیرجان برای 30 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سیرجان امکان اشتغال فراهم شد.

تولید لباس فرم شرکت‌های صنعتی سیرجان توسط مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، عصر امروز طی مراسمی از کارگاه خیاطی مرکز نیکوکاری قدس وابسته به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) سیرجان بهره‌برداری شد.

زهره نورمندی خواهر شهید ایرج نورمندی طی یک سال گذشته موفق به راه‌اندازی مرکز خیریه مسجد قدس شده که حمایت از مستمندان محله را به عهده دارد.

این کارگاه با هزینه 800 میلیون ریال جهت تجهیز راه‌اندازی شد و با توجه به نبود مکان مناسب در طبقه فوقانی مسجد قدس سیرجان یعنی در سالن کتابخانه فعالیت دارد.

مددجویان شاغل این کارگاه خیاطی حین انجام کار و در فرصت‌های کوتاه، آیات قرآن کریم را که روی تخته روبه‌روی آنها نوشته شده را حفظ می‌کنند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس هدف راه‌اندازی این مرکز خیریه را کمک به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد عنوان کرد و گفت: کارگاه خیاطی مرکز نیکوکاری قدس برای کمک به زنان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد در سالن کتابخانه مسجد قدس راه‌اندازی شده است.

وی افزود: پس از فراخوان و آزمون توانستیم 40 نفر از بانوانی که با آسیب‌های اقتصادی مواجه بوده‌اند را جذب و به تولید لباس فرم کارگران شرکت‌های صنعتی و معدنی گل‌گهر اقدام کنیم.

نورمندی عنوان کرد: مرکز نیکوکاری مسجد قدس که واحد مردمی کمیته امداد نیز محسوب می‌شود می‌تواند استعدادهای مددجویان این نهاد حمایتی و بهزیستی را در راستای تولید در سال اقتصاد مقاومتی به کار گیرد که این کارگاه نمونه‌ای از آن است و برای 40 نفر در بخش خیاطی اشتغال‌زایی داشته است.

این بازنشسته آموزش و پرورش تصریح کرد: این کارگاه که با امکانات کم راه‌اندازی شده یک الگو برای کسانی است که می‌خواهند به خودباوری برسند و با وجود معلولیت و آسیب‌های اقتصادی به بخش تولید شهر و استان کمک می‌کنند و راه درآمدی دارند که همانند قانون اداره کار حقوق آنها پرداخت می‌شود.

وی گفت: براساس رایزنی و همکاری‌هایی که مراکز صنعتی و معدنی سنگ آهن گل‌گهر دارند، البسه فرم مورد نیاز آنها که تاکنون از کلان شهرها و با قیمت بالاتر تهیه می‌شد اکنون در این کارگاه با کیفیت بالاتر تهیه می‌شود.

مسئول این طرح کوچک اقتصاد مقاومتی در تولید و اشتغال ابراز داشت: روزانه بیش از 100 دست لباس فرم توسط این افراد تولید و سود حاصل از آن عاید مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی سیرجان و حقوق 40 نفر کارگر می‌شود.

اختصاص 20 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان کمیته امداد سیرجان

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان در آیین افتتاح این کارگاه خیاطی، سیرجان را پایلوت اقتصاد مقاومتی استان در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: نمونه این اقتصاد توانمندی و اشتغال 40 زن زیر پوشش و معلول است که با دست خالی توانستند تولید البسه فرم شرکت‌های بزرگ سیرجان را به عهده بگیرند.

یحیی صادقی از اختصاص 20 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان زیر پوشش در سیرجان خبر داد و بیان داشت: هر ساله با این اشتغال و توانمندی اقتصادی مددجویان تعدادی را از زیر پوشش خارج می‌کنیم.

وی افزود: امسال 5 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان کرمان با اشتغال و کسب درآمد، خودکفا شدند و از پوشش این نهاد حمایتی خارج می‌شوند.

صادقی از استقبال تولیدات کارگاه خیاطی مرکز نیکوکاری قدس توسط مجموعه گل‌گهر قدردانی کرد و گفت: 92 هزار مستمری بگیر در استان کرمان داریم که حمایت مسئولان و شغل‌های ایجاد شده موجب شد در سال جاری 5 هزار نفر با رسیدن به خودکفایی از پوشش این نهاد خارج شوند و برای حمایت بیشتر از این افراد هزینه تحصیل، درمان و جهیزیه آنها را عهده داریم.

منصور مکی‌آبادی فرماندار سیرجان عنوان کرد: اقدامات خوبی را در بخش‌های مختلف عمل به اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان سیرجان داریم و این کارگاه اشتغال و درآمد برای افرادی داشته که به خودباوری رسیدند و این در زندگی شان مهم است.

انتهای پیام/80015/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول