اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون روستایی لامرد خبر داد

عضویت 15 هزار نفر در شرکت‌های تعاونی روستایی لامرد

رئیس اداره تعاون روستایی لامرد گفت: شبکه تعاونی روستایی این شهرستان دارای بیش از 15 هزار عضو است.

عضویت 15 هزار نفر در شرکت‌های تعاونی روستایی لامرد

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، ابراهیم اورنگ عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شبکه تعاونی روستایی این شهرستان دارای بیش از 15 هزار عضو در قالب 13 شرکت و اتحادیه که شامل 6 شرکت تعاونی روستایی، سه شرکت تعاونی تولید روستایی، شرکت تعاونی مرغداران، شرکت تعاونی زنان روستایی، نظام صنفی کارهای کشاورزی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی است.

وی افزود: 6 فروشگاه مصرف فعال، پنج فروشگاه توزیع نهاده‌های کشاورزی، شش فروشگاه نهاده‌های دامی، سه فروشگاه مواد نفتی، سه مرکز خرید محصولات کشاورزی و سه بیمه کارگزاری روستایی همگی به سهم خود در راستای نهضت تعاون و همکاری اداره تعاونی روستایی در امر خدمت‌رسانی به روستائیان و جامعه کشاورزی لامرد فعالیت می‌کنند.

اورنگ در بخش دیگری از سخنان خود وظایف تشکیلات تحت مدیریت خود را در سه بخش هدایتی، نظارتی و حمایتی بیان کرد و گفت: در بخش هدایت اقداماتی نظیر دوره‌های آموزشی خرید محصولات کشاورزی، برگزاری مجامع عمومی و فوق‌العاده اتحادیه‌ها و شرکت‌های تابعه را شامل می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: از دیگر وظایف اداره تعاون روستایی بخش نظارتی است که در این زمینه نیز اقداماتی نظیر نظارت بر خریدوفروش محصولات کشاورزی تضمینی، توافقی و حمایتی، حسابرسی سالانه و عملیاتی از اتحادیه‌ها و شرکت‌های تابعه و نیز انبارگردانی و ارزشیابی، اتحادیه، تجهیز تمام شرکت‌ها و اتحادیه‌ها به سیستم سامانه جامع اداری انجام ‌شده است.

وی ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت‌های تعاونی روستایی موضوع حمایتی است که در این بخش طی یک‌سال گذشته اقداماتی نظیر تسطیح اراضی کشاورزی، توزیع سبد کالا و میوه شب عید توسط شرکت‌های تعاونی روستایی، شروع به‌کار تعاونی روستایی دهستان شیخ عامر و ... انجام شده است.

مسؤول تعاون روستایی لامرد در بخش پایانی سخنان خود به آمار خرید محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد و بیان داشت: خرید گندم به میزان 6 هزار تن، خرید جو توافقی 107 تن، خرید گوجه‌فرنگی حمایتی 2 هزار و 500 تن، توزیع آرد خانه‌پز روستایی یک‌هزار و 764 تن، توزیع مواد سوختی یک‌میلیون لیتر، توزیع بذرهای گندم 955 تن، توزیع انواع کود شیمیایی 2 هزار تن، توزیع انواع سموم شیمیایی 12 تن و توزیع نهاده‌های دامی 500 تن بوده است.

وی در ادامه گفت: همچنین برنامه‌های آینده شبکه تعاونی روستایی شهرستان لامرد نیز شامل تکمیل و تجهیز مراکز خرید محصولات کشاورزی، ساخت انبارهای سرپوشیده در مراکز خرید، احداث و راه‌اندازی کارخانه بسته‌بندی و فرآوری خرما، احداث و راه‌اندازی سردخانه و ایجاد غرفه خریدوفروش محصولات کشاورزی از تولید به مصرف به‌صورت مستقیم و به نرخ تعاونی است.

انتهای پیام/2448/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول