اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کتابخانه‌های عمومی دیواندره

نقد کتاب «سرآغاز شعر نو کردی و تحول فرم‌های آن» برگزار شد

به همت کتابخانه‌های عمومی دیواندره، نشست نقد و بررسی کتاب «سرآغاز شعر نو کردی و تحول فرم‌های آن» نوشته «انور معرفت» در این شهرستان برگزار شد.

نقد کتاب «سرآغاز شعر نو کردی و تحول فرم‌های آن» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،نشست نقد و بررسی کتاب «سرآغاز شعر نو کردی و تحول فرم‌های آن» نوشته «انور معرفت» پیش از ظهر امروز به همت کتابخانه‌های عمومی دیواندره در این شهرستان برگزار شد.

شاعر و منتقد دیواندره‌ای در این نشست که با حضور علاقمندان در کتابخانه عمومی شهید بهشتی دیواندره برگزار شد، اظهار کرد: کتاب مذکور قابل بررسی، ارزشمند و نیازمند توجه است.

اسماعیل عظمی عنوان کرد: این کتاب تنها کتابی است که به شکلی یک دست و مدون از تغییر و تحولات شعر نو کردی در کردستان ایران حکایت می‌کند و همچنین به شکلی تاریخی از پیدایش سبک‌های ادبی و شاعران این نوع شعر سخن می‌گوید.

وی ادامه داد: این امر در وهله اول مخاطب را از سردرگمی یادداشت‌های ژورنالیستی نسبت به این فضا خلاص می‌کند و نیز باعث درکی نظام مند و تاریخی از سیر تحولات ادبیات کردی که خود نیاز  به شناخت جریان شناسی شعر از چنین تحولاتی دارد را می‌شود.

عظمی عنوان کرد: اشاره  مکرر نویسنده به منابع و کتب شعری چاپ شده حکایت از بعد تحقیقی کار دارد و همین موجب مرجع بودن کتاب نیز شده است.

این نویسنده دیواندره‌ای بیان کرد: انور معرفت از محققان برجسته و شناخته شده است که مقالات و یادداشت‌های او در مجلات و هفته نامه‌ها و روزنامه‌های خوانندگان بسیاری دارد.

سردبیر بخش کردی هفته‌نامه سیروان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه کتاب مذکور بیشتر قابل دفاع است تا قابل نقد، اظهار داشت: کتاب سرآغاز شعر نو کردی و تحول فرم‌های آن که بیشتر از جریان نو شدن شعر در کردستان ایران سخن می‌گوید از چند جهت مختلف قابل بررسی و کند و کاو است.

محمدپور گفت: این کتاب بعد تاریخی چگونگی و روش‌های نو شدن شعر کردی در کردستان ایران را در نظر گرفته و سپس به بررسی این جریان با برجسته کردن فضای ادبی اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: کتاب سرآغاز شعر نو کردی و تحول فرم‌های آن به جریان‌های مختلف شعری کتاب را غنا می‌بخشد و اطمینان خوانندگان به آن را بالا می‌برد.

محمدپور در پایان اضافه کرد: نوشتن این کتاب به زبان فارسی نیز دارای اهمیت است چراکه غیر از خوانندگان کردزبان خوانندگان فارس زبان نیز می‌توانند با مطالعه آن با وضعیت و جریان شعر نو کردی در کردستان ایران آشنا شوند.

در پایان این مراسم از طرف کتابخانه عمومی دیواندره با اهدا جوایز و لوح تقدیر از انور معرفت نویسنده کتاب، اسماعیل عظیمی شاعر و منتقد، کاوان محمدپور منتقد و محمد سلیمی هنرمند داستان‌نویس قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/79002/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول