اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

معاون وزیر نیرو در گفت‌و گو با فارس:

آب و برق خوزستان به طور کامل وصل شد/ اتخاذ 4 تمهید پیشگیرانه در ستاد بحران/ تکرار حادثه محتمل است

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از وصل کامل آب و برق 11 شهر خوزستان خبر داد و گفت: در جلسه ستاد بحران قطع آب و برق خوزستان که با حضور وزیر نیرو برگزار و دقایقی قبل به پایان رسید تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه در آینده اتخاذ شد.

آب و برق خوزستان به طور کامل وصل شد/ اتخاذ 4 تمهید پیشگیرانه در ستاد بحران/ تکرار حادثه محتمل است

هوشنگ فلاحتیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: پیرو قطع برق 11 شهر استان خوزستان که در پی  پدیده همزمان افزایش رطوبت هوا و ریزگردها رخ داد و منجر به آلودگی تاسیسات و قطع برق شد، جلسه‌ای را با حضور وزیر نیرو در شهر اهواز برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه وزیر نیرو، مدیرعامل توانیر، استاندار اهواز و وی به عنوان معاون وزیر در امور برق و انرژی حضور داشتند افزود: در این نشست تصمیمات کلیدی برای جلوگیری از حوادث مشابه در آینده گرفته شد.

فلاحتیان با بیان اینکه در آینده نیز استان خوزستان با پدیده همزمان ریزگردها و رطوبت بالا مواجه خواهد بود و این می‌تواند به تاسیسات برق که در فضای باز قرار دارند آسیب زده و وضعیت مشابه آنچه امروز رخ داد را رقم بزند،گفت: بر این اساس مقرر شد از سراسر کشور دستگاه‌های مقره‌شور به خوزستان اعزام و جهت رفع آلودگی فعلی تاسیسات مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این قرار شد به تعداد لازم مقره‌شور خریداری و به طور مستمر نسبت به شستشوی تاسیسات برق اقدام شود.

معاون وزیر نیرو همچنین گفت: تعداد زیادی از زنجیره مقره‌هایی که الان در سراسر کشور موجود است از جنس سرامیکی هستند که در جلسه ستاد بحران مقرر شد این مقره‌ها تعویض و تبدیل به نوعی از جنس پلاستیکی شوند که کارایی بیشتری در آب و هوای خوزستان دارند.

فلاحتیان برنامه‌ریزی برای تامین مالی برق خوزستان به منظور رفع نقاط ضعف شبکه برق را از دیگر تصمیمات ذکر کرد و گفت: علاوه بر این بنا شد مراکز مهم مانند دستگاه‌های اداری،‌تصفیه‌خانه‌های آب، بیمارستان‌ها و صنایع مهم به دیزل ژنراتورهای اضطراری تجهیز شوند تا در مواقع این چنینی با قطع برق مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: قرار شد با پیگیری استاندار خوزستان مولدهای اضطراری تهیه و در مراکز حساس نصب شوند.

فلاحتیان در پاسخ به این پرسش که چه میزان اعتبار برای حل بحران قطع آب و برق در خوزستان در نظر گرفته‌اید گفت: تصمیم گرفتیم با توجه به معضل ایجاد شده محدودیتی برای تزریق پول در خوزستان قائل نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: پست‌های برق در خوزستان در فضای باز و بسیار وسیعی قرار گرفته‌اند در حالی که با توجه به پدیده ریزگرد و رطوبت هوا لازم است برای پست‌ها سقف بزنیم که این نیازمند اعتبار زیاد و زمان طولانی است. 

معاون وزیر نیرو ادامه داد: تلاش داریم در احداث پست‌های جدید از مدل GIS با تکنولوژی بالا استفاده کنیم که پدیده ریزگردها بر این نوع پست کمتر تاثیرگذار است. 

فلاحتیان افزود: علاوه بر این در تدابیر کوتاه مدت تاسیسات برق باید به طور مرتب شستشو شوند تا حالت عایقی آنها حفظ شده و با وقوع ریزگرد و رطوبت تاسیسات از زیر بار خارج نشوند.

وی همچنین خبر داد: ساعتی قبل آب و برق کل 11 شهر خوزستان وصل شده است.

خبرنگار فارس به فلاحتیان گفت: ظاهرا به مردم گفته شده اقدام به ذخیره آب کنند چون ممکن است مجددا شاهد قطعی آب و برق باشند که وی پاسخ داد این موضوع تکذیب می‌شود در حال حاضر تولید برق ما در خوزستان 3 برابر مورد نیاز است.

وی در عین حال با توجه به اینکه 8 هزار و 500 کیلومتر از وسعت خوزستان زیر شبکه و تاسیسات برق قرار دارد، گفت: شستشوی این تاسیسات کاری یکی دو روز و حتی یکی دو ماه نیست و احتمال اینکه مجددا شرایط مشابه منجر به قطع برق شود وجود دارد.

فلاحتیان افزود: تلاش خواهیم کرد در صورت وقوع این اتفاق به سرعت در تاسیسات حادثه دیده اقدامات لازم صورت و اشکالات رفع شود.

به گزارش فارس در پی ورود مه سنگین و وقوع همزمان پدیده ریزگردها برق 11 شهر خوزستان و دو شهر اهواز و سوسنگرد قطع و مدارس و ادارات این شهر تعطیل شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول