اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام شد

کاهش هزینه‌های مربوط به معافیت‌های خدمت سربازی

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا از کاهش هزینه‌های مربوط به معافیت‌های خدمت سربازی خبر داد.

کاهش هزینه‌های مربوط به معافیت‌های خدمت سربازی

به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ نجف حمید زاده، معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: از آنجا که رویکرد سازمان وظیفه عمومی، ارائه خدمات بهتر با حداقل هزینه به مشمولان و خانواده‌های آنان است، لذا این سازمان توانسته با به کارگیری راهکارهایی در فرآیند رسیدگی و طرح کاهش هزینه‌های مربوط به معافیت‌ها را در سراسر کشور اجرا کند.

حمید زاده در خصوص نحوه رسیدگی به معافیت پزشکی در بیماری‌های مشهود، افزود: در بیماری‌هایی مانند قطع عضو، معلولیت و غیره پزشک معاین اولیه در صورت تشخیص و تأیید بیماری، پرونده، بدون نیاز به نظریه پزشک متخصص در شورای پزشکی وظیفه عمومی بررسی می‌شود.

وی از حذف مراحل واکسیناسیون و معاینه اولیه برای مشمولان متقاضی معافیت‌های کفالت و موارد خاص خبرداد و اظهار داشت: مشمولانی که از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) درخواست معافیت‌های کفالت و موارد خاص را ثبت کرده‌اند، بدون نیاز به انجام معاینه اولیه پزشکی و واکسیناسیون، می‌توانند مراحل معافیت از خدمت را انجام دهند.

 معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: پس از انجام بررسی‌های لازم از سوی وظیفه عمومی، مشمولی که شرایط معافیت سربازی را نداشته باشد، در صورت دانشجو بودن، معافیت تحصیلی وی ادامه می‌یابد و در غیر این صورت باید مراحل اعزام به خدمت از قبیل واکسیناسیون و معاینه اولیه را انجام دهد.

حمید زاده خاطرنشان کرد : با هماهنگی‌های صورت گرفته در مواردی مانند معرفی به بیمارستان خود مشمول و یا اعضای خانواده وی (پدر، برادر، خواهرو...)، نظر یک پزشک متخصص کفایت کرده و نیازی به انجام معاینه مجدد توسط متخصص دیگر نبوده که این امر منجر به کاهش هزینه‌های مشمولان و خانواده‌های آنان می‌شود.

وی در خصوص دیگر اقدامات مربوط به کاهش هزینه‌های خدمت سربازی، بیان کرد: در مواردی که نیاز به معاینات تخصصی خود مشمول و یا خانواده وی باشد، این معاینات در بیمارستان‌های دولتی و یا مربوط به نیروهای مسلح صورت می‌گیرد و از ارجاع مشمولان به بیمارستان‌های غیر دولتی که موجب افزایش هزینه برای آنان است، جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول