اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

مدیر صندوق ضمانت سرمایه­‌گذاری صنایع کوچک:

120 میلیارد تومان ضمانت‌نامه‌ برای صنایع کوچک صادر شد

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه­‌گذاری صنایع کوچک گفت: ارزش ضمانت‌نامه‌های صادر شده و تمدیدی توسط این صندوق در 10 ماهه امسال به 1240 میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 50 درصد رشد داشته است.

120 میلیارد تومان ضمانت‌نامه‌ برای صنایع کوچک صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت سرمایه‌­گذاری صنایع کوچک، محمد حسین مقیسه افزود: بیشترین ضمانت‌­نامه‌­های صادر شده این صندوق به طرح­‌های ایجادی به ارزش 340 میلیارد ریال و همچنین سرمایه در گردش به ارزش 300 میلیارد ریال اختصاص داشته است.

وی افزود: در 10 ماهه امسال 250 ضمانت­‌نامه صادر و تمدید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ عددی 19 درصد رشد را نشان می‌­دهد.

وی گفت: در 10 ماهه امسال این صندوق برای صندوق کار آفرینی امید 39 ضمانت نامه، بانک­‌های صنعت و معدن 33 و بانک سینا 19 ضمانت نامه صادر کرده است.

مقیسه گفت: حمایت از بنگاه‌های کوچک و تسهیل سرمایه­‌گذاری برای آنها همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و دولت نیز آن را مورد توجه ویژه قرار داده است.

وی افزود: صنایع کوچک سهم قابل توجهی در کل صنعت، اشتغال و ارزش افزوده اقتصاد ایران دارا است، لذا دولت و وزارت صنعت سیاست‌­ها و اقدامات جدی را برای حمایت از صنایع کوچک در دستور کار خود دارند.

وی تصریح کرد: صندوق ضمانت سرمایه­‌گذاری صنایع کوچک 70 درصد اصل و سود تسهیلات درخواستی (مناطق کمتر توسعه یافته تا 85 درصد) را برای واحدهای صنعتی واجد شرایط نزد بانک­ها را ضمانت می­‌کند.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه­‌گذاری صنایع کوچک، ضمانت‌های که توسط این صندوق صادر می شود را متنوع خواند و افزود: در حال حاضر ضمانت نامه پیش پرداخت، حسن انجام کار، شرکت در مناقصه و مزایده و ضمانت نامه خرید مواد اولیه نیز توسط صندوق ضمانت سرمایه‌­گذاری صنایع کوچک صادر می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول