اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دفاع آمریکا: حمله اتمی کره شمالی با پاسخی کوبنده روبرو می‌شود

وزیر دفاع آمریکا در اولین سفر خارجی خود به کره جنوبی رفته و ضمن دلگرمی دادن به مقامات این کشور درباره ادامه حمایت آمریکا از سئول، به کره شمالی هم هشداری سخت درباره عواقب شلیک موشک هسته‌ای داده است.

وزیر دفاع آمریکا: حمله اتمی کره شمالی با پاسخی کوبنده روبرو می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیمز متیس» وزیر دفاع جدید آمریکا که چند روز پیش از سنای این کشور رأی اعتماد گرفت، اولین واکنش تند خود را به کره شمالی معطوف کرد.

آنطور که خبرگزرای فرانسه گزارش داده، متیس در پایان دیدار 2 روزه از کره جنوبی گفته که حمله اتمی کره شمالی، با پاسخی کوبنده روبرو خواهد شد.

متیس البته به متحد کشورش و میهمان پایگاه نظامی بزرگ سربازان آمریکایی در شرق آسیا یعنی کره جنوبی هم دلگرمی داده که امنیت سئول، برای واشنگتن خط قرمز است.

ژنرال کهنه‌کار ارتش آمریکا در این خصوص گفته: «هر حمله‌ای علیه ایالات‌متحده یا هم‌پیمانان ما، شکست خواهد خورد و هرگونه استفاده از تسلیحات اتمی، با پاسخی موثر و کوبنده مواجه خواهد شد.

دولت اوباما به شدت پیگیر استقرار سامانه دفاع موشکی «تاد» در نزدیکی پایتخت کره جنوبی بود ولی مردم محلی و حتی دولت چین، آن را باعث تشدید تنش‌ها دانسته و مخالف بودند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول