اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در گفتگو با دبیرکل ناتو

وزیر دفاع ترامپ بر اهمیت ناتو برای آمریکا تاکید کرد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا خبر داد که «جیمز ماتیس» در اولین روز آغاز به کارش به عنوان مسئول این وزارتخانه و رئیس پنتاگون، با دبیرکل ناتو گفتگوی تلفنی داشته است.

وزیر دفاع ترامپ بر اهمیت ناتو برای آمریکا تاکید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی ناتو را «منسوخ» خوانده، وزیر دفاع او در اولین روز کاری خود، در گفتگوی تلفنی با دبیرکل این ائتلاف نظامی بر اهمیت ناتو تاکید کرد.

به دنبال دریافت تاییدیه مجلس سنای آمریکا، «جیمز ماتیس» کار خود را به عنوان وزیر دفاع و رئیس پنتاگون در دولت دونالد ترامپ آغاز کرد.

به گزارش رویترز، سخنگوی پنتاگون اعلام کرده که ماتیس ژنرال بازنشسته و وزیر دفاع کنونی آمریکا در اولین روز کاری خود با دبیرکل ناتو گفتگوی تلفنی داشته است.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، ماتیس و «ینس استولتنبرگ» بر اهمیت این ائتلاف نظامی تاکید کردند.

«جف دیویس» اعلام کرد: «این دو رهبر درباره اهمتی ارزشهای مشترک تاکید داشتند و وزیر دفاع تاکید کرد که وقتی ما برای دفاع از این ارزشها به متحدانمان نگاه کنیم، آمریکا همیشه از اروپا شروع می‌کند».

او افزود: «هر دو طرف(ماتیس و استولتنبرگ) متعهد شدند که در ماه‌های پیش رو به مشورتها ادامه دهند و در نشست آتی وزرای دفاع ناتو، دیدار رو در رویی داشته باشند».

گفتگوی وزیر دفاع آمریکا با دبیرکل ناتو در حالی صورت گرفته که ترامپ در کارزار انتخاباتی بارها ناتو را ائتلافی «منسوخ» خوانده بود و در مصاحبه چندی قبل با «تایمز لندن» تاکید کرد که بسیاری از اعضای آن هزینه‌هایی که باید به این ائتلاف اختصاص دهند نمی‌دهند.

به گفته پنتاگون، وزیر دفاع جدید آمریکا در اولین روز کاری خود با همتایان بریتانیایی و کانادایی خود هم گفتگوی تلفنی برقرار کرده است.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول