اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد

نظارت بر بازار توزیع بازی‌های رایانه‌ای در آذربایجان غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: نظارت بر بازار توزیع برنامه‌های رایانه‌ای با جدیت دنبال می‌شود.

نظارت بر بازار توزیع بازی‌های رایانه‌ای در آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: نظارت بر بازار توزیع بازارهای رایانه‌ای با جدیت در استان دنبال می‌شود که در این زمینه همکاری سایر نهادها نیز مورد نیاز است.

وی به تشکیل ستادی در این زمینه با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب ارومیه، نماینده پلیس نظارت بر اماکن عمومی و رئیس اتحادیه فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی اشاره کرد و افزود: با هدف نظارت، کنترل و پیشگیری از فروش و توزیع بازی‌های غیر مجاز رایانه‌ای این جلسه تشکیل شد.

این مسؤول بر لزوم تلاش برای جلوگیری از آسیب‌ بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز بر کودکان و نوجوانان تاکید کرد و ادامه داد: در این زمینه لازم است تبلیغات گسترده‌ای با همکاری دستگاه‌های متولی صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه می‌توان این امکان را فراهم کرد که از طریق نشریات و رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی و آگاهی بیشتر جامعه گام برداشت، ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید در این زمینه همراهی کنند.

وی بر لزوم تلاش برای نظارت بر بازی‌های رایانه‌ای، همکاری با دیگر دستگاه‌ها، آگاه‌سازی والدین از محتوا و پیامد بازی‌های غیرمجاز تاکید کرد و بیان داشت: عدم آگاهی برخی فروشندگان نیز در این زمینه مشکلات را بیشتر کرده است.

این مسؤول پرداختن به این مقوله را یک کار فرهنگی و زمان‌بر دانست و خاطرنشان کرد: در درازمدت این سری فعالیت‌های تربیتی نتیجه می‌دهد همچنین برای توفیق یافتن فقط اقدام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کافی نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه این مجموعه به تنهایی قادر به جمع‌آوری بازی‌های غیرمجاز نیست، تصریح کرد: بنابراین همکاری اتاق اصناف و اماکن در این مورد بسیار حائز اهمیت است که باید در این سمت و سو به صورت جدی گام برداشت.

وی آگاه‌سازی و روشنگری در بین والدین، متولیان امر، خانواده‌ها و مربیان پرورشی را خواستار شد و بیان داشت: همچنین باید به بازی‌های بومی و تولید داخل در این زمینه بیش از پیش بها داده شود.

انتهای پیام/61002/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول