اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کشف 40 کیسه ذغال قاچاق در یاسوج

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از کشف 40 کیسه ذغال قاچاق در منطقه جلیل و پشتکوه یاسوج خبر داد.

کشف 40 کیسه ذغال قاچاق در یاسوج

عزت‎الله بهشتی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج‌، اظهار کرد: علی‌رغم حضور شبانه‌روزی نیروهای منابع طبیعی و اکیپ‌های مختلف تشکل‌های مردمی در عرصه‌های ملی اما باز هم عده‌ای سودجو از منابع طبیعی استفاده غیر مجاز کرده و باعث تخریب آنها ‌می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود بیش از 800 هزار هکتار جنگل در استان، افزود: باید با همکاری و مشارکت همه جانبه از این منابع حفاظت کرده و مانع تخریب آنها شویم.

وی، قطع درختان برای سوزاندن و تهیه ذغال را از مهم‌ترین موارد و عوامل آسیب به جنگل‌ها بیان کرد و یادآور شد: برخی افراد ناآگاه با این اقدام باعث تخریب منابع طبیعی می‌شوند.

بهشتی‌فر با تأکید بر حفاظت بیشتر از منابع، گفت: طبق قانون با معترضان به جنگل و منابع طبیعی برخورد قاطع خواهد شد.

وی‌، جریمه حمل هر کیلو ذغال را پنج هزار تومان بیان کرد و گفت: قطع درختان به منظور تهیه ذغال و سوخت یکی از تهدیدهای مهم و مورد توجه جنگل‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود جنگل‌های زیاد و انبوه در مناطق تنگ تامرادی و حسن‌آباد یاسوج، افزود: بیشترین تخلفات و قطع درختان در این مناطق انجام می‌شود.

وی در ادامه از کشف 40 کیسه ذغال قاچاق در منطقه جلیل و پشت‌کوه یاسوج خبر داد و گفت: امروز یک دستگاه خودرو که قصد انتقال این کیسه‌های ذغال به یاسوج را داشت، با همکاری پاسگاه انتظامی سپیدار توقیف و راننده برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

بهشتی‌فر با تأکید بر مشارکت مردم برای حفاظت بیشتر از منابع طبیعی، بیان کرد: تلفن 1504 به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و دریافت گزارشات مردمی است.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند در صورت دیدن هرگونه تخلف در منابع و عرصه‌های ملی با این شماره تلفن تماس گرفته و مورد را گزارش دهند تا نیروهای منابع طبیعی بتوانند به موقع در محل حضور یافته و مانع تخلف شوند.

انتهای پیام/82028/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول