اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها:

ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های تک جنسیتی بیشتر از دانشگاه‌های دو جنسیتی است/ پایین‌ترین آمار طلاق در بین ازدواج‌های دانشجویی

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های تک جنسیتی بیشتر از دانشگاه‌های دو جنسیتی است.

ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های تک جنسیتی بیشتر از دانشگاه‌های دو جنسیتی است/ پایین‌ترین آمار طلاق در بین ازدواج‌های دانشجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد محمدیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری بیستمین دوره جشن‌های ازدواج دانشجویی در مشهد اظهار داشت: ترویج ازدواج آسان و به‌هنگام از مهم‌ترین وظایف مسؤولان است که اگر تاکنون نسبت به آن کوتاهی نمی‌شد مشکلاتی در خصوص ازدواج را شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: شهر مشهد نقطه آغاز خوبی برای زندگی مشترک است و مسؤولان باید در راستا معرفی مشهد به‌عنوان قطب ازدواج تلاش کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با اشاره به یاری مسؤولان در امر ازدواج به جوانان تصریح کرد: جوانان فاقد شغل هستند و شغل تثبیت شده‌ای ندارند اما با جسارت، ازدواج به‌موقع را رقم زده‌اند و مسؤولان دانشگاهی باید در خدماتی چون خوابگاه زوجین و حمایت از آن‌ها را در بخش‌های مختلف دانشجویان را یاری رسانند.

محمدیان اعلام کرد: تاکنون 25 هزار زوج در طرح جشنواره ازدواج دانشجویی شرکت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این آمار به 30 هزار زوج افزایش یابد و 27 درصد از این آمار هر دو نفر دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه والدین نقش کلیدی در ازدواج آسان جوانان دارند گفت: بیش از 70 درصد ازدواج‌ها توسط خانواده مدیریت می‌شود و نباید نقش خانواده را در این مسأله مهم حذف کرد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها افزود: در جشنواره پیش‌رو 372 زوج از اساتید در طرح حضور دارند و همچنین برنامه‌ها از 22 دی ماه سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

محمدیان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای زوجین گفت: کارگاه‌های آموزشی بالاترین رضایت بخشی را دارد که با موضوعاتی چون شناخت زوجین از یکدیگر، بهداشت روانی و مشاوره‌های خصوصی و مسابقات فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مهریه بالا عامل خوشبختی نیست تصریح کرد: طبق آمار بدست آمده مهریه بیش از سه هزار زوج  14 سکه بهار آزادی است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها گفت: ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های تک جنسیتی بیشتر از دانشگاه‌های دو جنسیتی است.

محمدیان افزود: 61 درصد زوج های دانشجویی حاضر در این طرح جزء زیارت اولی‌هایی هستند که آستان قدس رضوی خدمات ویژه‌ای به آن‌ها ارائه می‌کند.

وی با اشاره به آمار دو درصدی طلاق در ازدواج‌های دانشجویی تصریح کرد: پایین‌ترین آمار طلاق با دو درصد در بین ازدواج‌های دانشجویی است که پایدارترین ازدواج‌ها در بین دانشجویان اتفاق می‌افتد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با اشاره به اهمیت نقش آموزش‌های قبل ازدواج در پایداری زندگی مشترک افزود: با توجه به آمار طلاق در پنج سال اول زندگی نقش آموزش در کم شدن مشکلات خانوادگی بسیار مؤثر بوده است.

محمدیان گفت: تنها شرط شرکت در این طرح دانشجو بودن یکی از زوجین است و الزامی در دانشجو بودن هر دو وجود ندارد.

وی با اشاره به حضور زوجین در این طرح از دیگر استان‌ها اعلام کرد: تهران با 16 درصد بیشترین حضور زوجین، اصفهان 11 درصد، یزد 6 درصد و خراسان رضوی با 5.66 درصد شرکت کرده‌اند و همچنین 61 درصد ازدواج‌ها در مقطع کارشناسی، 24 درصد مقطع کارشناسی ارشد و 6 درصد در مقطع دکترا اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/70036/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول