اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده:

زنان در تعیین اولویت‎های مطالبات خود همگرایی ندارند/ ابهام در چشم‎انداز فعالیت‎های حوزه بانوان

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده یکی از مسائل اساسی و مبنایی در حوزه زنان را عدم همگرایی آنان در تعیین اولویت‎های مطالبات‎شان ذکر کرد.

زنان در تعیین اولویت‎های مطالبات خود همگرایی ندارند/ ابهام در چشم‎انداز فعالیت‎های حوزه بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فهیمه فرهمندپور ظهر امروز در نشست با زنان فرهیخته استان گلستان اظهار کرد: بانوان در مسائل حوزه زنان همگرایی ندارند حتی ادبیات‎شان در طرح مطالبات نیز مشترک، واحد و همگرا نیست طبعا چنین مسائلی در اتخاذ روش‎ها و مطالبات مشتت عمل می‎شود و کارها پیشرفت مناسبی در این حوزه ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه هنوز موفق نشدیم الگوی جامع از نحوه مواجهه با مسائل و چالش‎های حوزه بانوان و فعالیت آنها در حوزه کلان تدوین کنیم یا اینکه هنوز نمی‎دانیم زن موفق در طراز خانواده، عرصه مدیریتی و ... چه کسی است.

* الگوی جامع حتی با توافق نسبی در حوزه بانوان وجود ندارد

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: افرادی که در حوزه بانوان ورود کردند قطعا با انگیزه عمیق بوده و این افراد دغدغه حوزه بانوان را داشتند در حوزه بانوان هر چه دیده می‎شود تلاش، زحمت و فداکاری است.

فرهمندپور با اشاره به اینکه الگوی جامع و نظام طراز بر اساس ملاک و معیارهایی حتی با توافق نسبی در حوزه بانوان وجود ندارد، افزود: باید از امکانات و سرمایه موجود به صورت هدفمند استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در چشم‎اندازهای فعالیت حوزه بانوان ابهام وجود دارد، اظهار کرد: لازم است برش استانی از اولویت‎های حوزه بانوان در استان‎های مختلف مشخص و تدوین شود و بر اساس اتاق فکر اولویت‎های تعیین شده و بر آنها متمرکز داشته باشیم تا پیگیری مناسب اتفاق بیفتد.

* چشم‎انداز استان در حوزه بانوان باید اولویت‎بندی شود

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه چشم‎انداز استان در حوزه بانوان باید اولویت‎بندی شود، گفت: نگاه آرمان‎گرایانه به حوزه بانوان نمی‌تواند راهگشای مسائل باشد.

فرهمندپور افزود: یکی از اساسی‎ترین وظایف وزارت کشور هماهنگ‎سازی فعالیت دستگاه‎ها است نگرانی ما این است که در حوزه بانوان هنوز موفق نشدیم الگویی از همکاری، هم‎افزایی و فعالیت یکپارچه دستگاه‎های مرتبط را در حوزه بانوان داشته باشیم، در عمل شاهد تحقق و هماهنگی بین دستگاهی نیستیم لذا ضرورت هم‎افزایی بین دستگاهی بیش از پیش احساس می‎شود.

وی حوزه زنان در کسوت تصمیم‎گیری و تصمیم‎سازی را مهم خواند و گفت: باید به اندازه کافی زنان باکفایت و متناسب با نیاز جامعه بر مسند مدیریت قرار بگیرند که البته این یک آرمان است که تاکنون اتفاق نیفتاده، ساختار نظام اجرایی پیش‎بینی کرده است در کنار هر مدیری در سطوح مختلف یک مشاور امور بانوان وجود داشته باشد اما باید عملکرد در این حوزه مورد ارزیابی قرار بگیرد.

* نظام برنامه‎ریزی و بودجه‎ریزی معطوف به جنسیت نیست/ بانوان نیازمند ملاحظات خاص هستند

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه ما اصولا در نظامِ تصمیمات مردانه زندگی می‎کنیم، افزود: این شرایط زن‎ستیزی مردانه نیست بلکه یک تجربه تاریخی است، در کشور ما نظام برنامه‎ریزی و بودجه‎ریزی معطوف به جنسیت نبوده و بخشی از جامعه هدف را که بانوان تشکیل می‎دهند نیازمند ملاحظات خاص هستند.

فرهمندپور با اشاره به اینکه ما از ظرفیت‎های حداقلی به درستی استفاده نکردیم، گفت: زنان باید دانش لازم را داشته باشند قاعده فعالیت تخصصی را بدانند و برای مسائل حوزه بانوان تصمیم‎سازی کنند این چیزی نیست که مردان برای ما حل کنند.

انتهای پیام/83001/ک40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول